یک زن جوان در ولایت فاریاب از سوی مردان تفنگدار ناشناس تیرباران شده است. مسوولان محلی ولایت فاریاب به رسانه ها گفته اند که، این دختر به دلیل داشتن ارتباط تلفنی با چندین مرد و فرار از منزل در ولسوالی پشتونکوت این ولایت تیرباران شده است. عبدالکریم یورش سخنگوی پلیس فاریاب می ‌گوید که این […]

یک زن جوان در ولایت فاریاب از سوی مردان تفنگدار ناشناس تیرباران شده است. مسوولان محلی ولایت فاریاب به رسانه ها گفته اند که، این دختر به دلیل داشتن ارتباط تلفنی با چندین مرد و فرار از منزل در ولسوالی پشتونکوت این ولایت تیرباران شده است.

عبدالکریم یورش سخنگوی پلیس فاریاب می ‌گوید که این دختر پیش از این نیز به دلیل داشتن رابطه تلفنی با چند مرد دیگر، از خانه فرار کرده بود، اما این بار پس از برگشتن به خانه اش در ساحه چقماق ولسوالى پشتونکوت از سوی مردان مسلح ناشناس تیرباران شده است. به گفته سخنگوی پلیس فاریاب، شوهر این خانم از چندی به این سو برای کار به ایران رفته بود. با این حال، شماری از باشندگان ولسوالی پشتونکوت فاریاب می ‌گویند که این زن از سوی یک فرمانده نیروهای خیزش مردمی به قتل رسیده است. در همین حال، حیات سرخابى فرمانده پلیس ولسوالی پشتونکوت فاریاب گفته است که این زن ۲۲ ساله بود و از سوی پسران کاکایش حین برگشت به خانه در منطقه چقماق این ولسوالی به رگبار گلوله بسته شده است.

از سویی هم حفیظ فطرت مسوول ولایتى کمیسیون حقوق بشر فاریاب از ادامه این گونه رویدادها و همچنان تامین نشدن عدالت ابراز نگرانی کرده است. پیش از این نیز یک جوان به اتهام همکاری با مخالفان در فاریاب از سوی یکی از فرمانده نیروهای خیزش مردمی در برابر چشم مردم اعدام شده بود.