روسیه از نا امنی های شمال افغانستان نگرانی می کند. یک مقام وزارت دفاع این کشور گفته است که وضعیت شمال افغانستان برای روسیه قابل قبول نیست. این نخستین بار نیست که مقام های روسی از وضعیت بد امنیتی درشمال افغانستان نگران می کنند. پیش از این شماری از مقام های روسیه وضعیت در شمال […]

روسیه از نا امنی های شمال افغانستان نگرانی می کند. یک مقام وزارت دفاع این کشور گفته است که وضعیت شمال افغانستان برای روسیه قابل قبول نیست.

این نخستین بار نیست که مقام های روسی از وضعیت بد امنیتی درشمال افغانستان نگران می کنند. پیش از این شماری از مقام های روسیه وضعیت در شمال افغانستان را نگران کننده خوانده بودند و هشدار داد بودند که ادامه این وضعیت جمهوری های سابق شوروی را تهدید می کند.

اما به تازه گی معاون وزارت دفاع روسیه در نشست وزیران دفاع کشورهای جنوب شرق آسیا گفته است که وضعیت امنیتی در شمال افغانستان مخصوصاً در مناطق هم مرز با تاجیکستان و ترکمنستان روز به روز بدتر می شود.

انتونی انتونوف معاون وزیر دفاع روسیه گفته است: “روسیه نا امنی ها در افغانستان به ویژه شمال آن کشور را بررسی می کند؛ زیرا نفوذ گروه داعش در آنجا بیشتر شده است و این مساله برای روسیه قابل نگرانی است”. معاون وزیر دفاع روسیه افزوده است که کشورش در مورد تمرکز گروه های مسلح در شمال افغانستان نا راحت است.

در همین حال این مقام روسیه پاکستان را متهم کرده است که از گروه داعش حمایت می کند. آقای انتونوف گفته است که مرکز گروه داعش در پاکستان است و این گروه در آنجا به صفوف اش مردم را جذب می کند و با گروه های تروریستی دیگر در منطقه نیز ارتباط دارد.

بااین همه معاون وزیر دفاع روسیه گفته است که مسکو کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و پیمان امنیت دسته جمعی را تشویق می کند که برای تقویت امنیت و رشد اقتصاد در افغانستان کمک کنند.