وزیر امور داخله می گوید که پاکستان از گروه های تروریستی به ویژه داعش در افغانستان حمایت می کند. در چهارده سال گذشته مردم افغانستان بدلیل حملات گروه های مخالف مسلح قربانی های فراوان داده اند. سال هاست که پاکستان از این گروه ها حمایت مالی و تخنیکی می کند و درخاکش به آنها پناه […]

وزیر امور داخله می گوید که پاکستان از گروه های تروریستی به ویژه داعش در افغانستان حمایت می کند. در چهارده سال گذشته مردم افغانستان بدلیل حملات گروه های مخالف مسلح قربانی های فراوان داده اند.

سال هاست که پاکستان از این گروه ها حمایت مالی و تخنیکی می کند و درخاکش به آنها پناه گاهای امن ساخته است. دولت افغانستان بارها از این سیاست های پاکستان انتقاد کرده و آنرا به سود افغانستان و پاکستان ندانسته است. اما مداخلات پاکستان در افغانستان و حمایت از گروه های تروریستی، چه اهداف را دنبال می کند؟

نورالحق علومی وزیر امور داخله کشور می گوید که پاکستان می خواهد با حمایت از گروه های تروریستی به ویژه داعش حاکمیت ملی افغانستان را زیر سوال ببرد و این کشور را تحت حاکمیت خود درآورد.

با ایجاد حکومت وحدت ملی دامنه نا امنی ها در کشور گسترش پیدا کرد و طالبان در چند ماه اخیر شماری از ولسوالی ها را تصرف کردند.

وزیر امور داخله درباره گسترش نا امنی ها در کشور می گوید که نبود تجهیزات سنگین نظامی، کمبود نیروی هوایی و عدم هماهنگی میان نیروهای امنیتی در سطح پایین، سبب افزایش حملات طالبان شده است.

وزیر داخله از مداخلات بی پرده پاکستان در امور داخلی کشور درحالی سخن می گوید که چندی قبل مجلس نمایندگان خواهان درج شکایت علیه پاکستان در شورای امنیت سازمان ملل متحد شده بود.