وزارت صحت عامه در همکاری با شماری از ادارات بین‌المللی، دومین دور کمپاین فرعی واکسین پولیو سال ۲۰۲۴ میلادی را امروز در بیست و یک ولایت کشور آغاز کرد. دومین دور کمپاین فرعی واکسین پولیو یا فلج کودکان سال ۲۰۲۴ میلادی در مناطق مختلف کشور از ۲۶ تا ۲۹ ماه فبروری سال ۲۰۲۴میلادی تطبیق می‌شود […]

وزارت صحت عامه در همکاری با شماری از ادارات بین‌المللی، دومین دور کمپاین فرعی واکسین پولیو سال ۲۰۲۴ میلادی را امروز در بیست و یک ولایت کشور آغاز کرد.

دومین دور کمپاین فرعی واکسین پولیو یا فلج کودکان سال ۲۰۲۴ میلادی در مناطق مختلف کشور از ۲۶ تا ۲۹ ماه فبروری سال ۲۰۲۴میلادی تطبیق می‌شود که ۲۱ ولایت کشور را در برخواهد گرفت. شرافت زمان عمار سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید که طی این کمپاین بیش از ۷.۶ میلیون کودک زیر ۵ سال در مقابل ویروس پولیو واکسن خواهند شد.

سخنگوی وزارت صحت عامه اضافه کرده که همکاری محاسن سفیدان، بزرگان منطقه و عالمان دین در فعالیت‌های محو بیماری پولیو مهم است.

بر اساس آمارها در سال گذشته ۶ مورد مثبت پولیو در افغانستان و همه این واقعات در ولایت ننگرهار ثبت شده بود و در حال حاضر افغانستان و پاکستان تنها کشورهای در جهان اند که بیماری فلج کودکان در این کشورها به صفر نرسیده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv