وزارت صحت عامه نخستین دور کارزار فرعی واکسین پولیو سال روان میلادی را امروز آغاز کرد. سخنگوی این وزارت، از عالمان دین و متنفذان محلی خواست که در تطبیق واکسین، با این وزارت همکاری کنند. وزارت صحت عامه نخستین دور کازار فرعی واکسین پولیو در سال روان میلادی را روز (دوشنبه، ۹ دلو ) آغاز […]

وزارت صحت عامه نخستین دور کارزار فرعی واکسین پولیو سال روان میلادی را امروز آغاز کرد. سخنگوی این وزارت، از عالمان دین و متنفذان محلی خواست که در تطبیق واکسین، با این وزارت همکاری کنند.

وزارت صحت عامه نخستین دور کازار فرعی واکسین پولیو در سال روان میلادی را روز (دوشنبه، ۹ دلو ) آغاز کرد. شرافت زمان عمار سخنگوی این وزارت می‌گوید که هدف این کمپاین، واکسین کردن بیش از ۷.۵ میلیون کودک زیر پنج سال در مقابل ویروس پولیو است. وی تأکید کرد که این وزارت متعهد است تا این بیماری را در کشور ریشه‌کن کند.

سخنگوی وزارت صحت عامه همچنان گفت که در سال گذشته میلادی ۶ واقعه مثبت پولیو در کشور به ثبت رسیده‌است. وی از عالمان دین، بزرگان منطقه و متنفذان محلی خواست که در تطبیق این واکسین با وزارت صحت عامه همکاری کنند.

پولیو یک بیماری ویروسی است که قابل درمان و تداوی نیست و تنها توسط واکسین وقایه و محو می‌شود. کودکانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، فلج و یا هم از بین خواهند رفت. در حال حاضر افغانستان و پاکستان، دو کشوری در جهان ‌اند که قادر نشده‌اند بیماری فلج کودکان را ریشه‌کن کنند.

گفتنی‌است که وزارت صحت‌ عامه اعلام کرده‌است که به‌زودی یک آزمایش‌گاه تشخیص پولیو در کشور گشایش خواهد یافت. به گفته‌ این وزارت، با گشایش این مرکز تشخیص موارد فلج کودکان در داخل کشور انجام خواهد شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv