وزارت صحت عامه اعلام کرده‌است که چهارمین دور واکسین پولیو یا بیماری فلج کودکان در برخی از ولایت‌های غربی و جنوبی افغانستان آغاز شده‌است. سخنگوی این وزارت می‌گوید که در این دور نزدیک به ۷ میلیون کودک واکسین شوند. پولیو بیماری ویروسیی است که درمان ندارد و با آسیب رساندن به نخاع یا رشته مهم […]

وزارت صحت عامه اعلام کرده‌است که چهارمین دور واکسین پولیو یا بیماری فلج کودکان در برخی از ولایت‌های غربی و جنوبی افغانستان آغاز شده‌است. سخنگوی این وزارت می‌گوید که در این دور نزدیک به ۷ میلیون کودک واکسین شوند.

پولیو بیماری ویروسیی است که درمان ندارد و با آسیب رساندن به نخاع یا رشته مهم عصبی که در میان ستون فقرات جا می‌گیرد، سبب فلج بدن می‌شود. شرافت زمان سخنگوی وزارت صحت عامه  از آغاز دور چهارم واکسین پولیو در برخی از ولایت‌های غربی و جنوبی کشور خبر می‌دهد. وی می‌گوید که این دور واکسن پولیو در ولایت‌های کنر، لغمان، ننگرهار آغاز و برای ۴ روز ادامه خواهد داشت. به گفته وی، قرار است ۷ میلیون کودک در این دور واکسین فلج کودکان را دریافت کنند.

سخنگوی وزارت صحت عامه از مردم و بزرگان محل خواست که تا در قسمت تطبیق این روند، با کارمندان این وزارت همکاری کنند.

این در حالی‌است که افغانستان و پاکستان دو کشوری در جهان اند که هنوز در آن‌ها پولیو محو نشده‌است. همچنان، براساس معلومات وزارت صحت عامه، در سال جاری میلادی ۶ واقعه‌ای مثبت پولیو و همه این واقعات در ولایت ننگرهار ثبت شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv