وزارت مهاجران و برگشت کنندگان گفته‌است که بیش از ۲۰۰ پناه‌جوی افغانستان در دو روز از طریق تورخم و اسپین بولدک به کشور برگشت کرده‌اند. این وزارت گفته که برگشت‌کنندگان به خاطر کمک به دفاتر کمیشنری عالی ملل متحد و سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند. در ادامه برگشت مهاجران افغانستان از پاکستان، وزارت مهاجرین و […]

وزارت مهاجران و برگشت کنندگان گفته‌است که بیش از ۲۰۰ پناه‌جوی افغانستان در دو روز از طریق تورخم و اسپین بولدک به کشور برگشت کرده‌اند. این وزارت گفته که برگشت‌کنندگان به خاطر کمک به دفاتر کمیشنری عالی ملل متحد و سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

در ادامه برگشت مهاجران افغانستان از پاکستان، وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان اعلام کرده‌است که ۲۰۳ پناه‌جوی افغانستان به تاریخ‌های ۹ و ۱۰ حمل از طریق تورخم و سپین بولدک به کشور برگشته‌اند. در یک خبرنامه این وزارت آمده‌است که این افراد جهت کمک به دفاتر کمیشنری عالی ملل متحد و سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که اخراج مهاجران خلاف نورم‌های جهانی است و حکومت سرپرست برای رسیدگی به برگشت‌کنندگان آمادگی دارد.

از سوی هم، شماری از آگاهان سیاسی با خلاف موازین بین‌المللی خواندن اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان می‌گویند که اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان در چنین شرایط برخورد نامناسب است.

این در حالی‌است که دولت پاکستان به تازگی اعلام کرده که مرحله دوم اخراج مهاجران افغانستان را از ۱۵ اپریل آغاز می‎‌کند. دولت پاکستان در مرحله اول این برنامه، بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر افغانستان را اخراج کرده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv