در ادامه‌ی کمک‌های جهان به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه هرات، ماموریت اتحادیه اروپا در افغانستان از ارسال یک محموله جدید کمک‌ به زلزله‌زدگان هرات به افغانستان خبر می‌دهد. این اتحادیه افزوده‌است این کمک‌ها از ایتالیا و ایرلند بارگیری شده و در اختیار نهادهای امدادرسان به‌شمول سازمان جهانی صحت و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ قرار خواهد گرفت. در […]

در ادامه‌ی کمک‌های جهان به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه هرات، ماموریت اتحادیه اروپا در افغانستان از ارسال یک محموله جدید کمک‌ به زلزله‌زدگان هرات به افغانستان خبر می‌دهد. این اتحادیه افزوده‌است این کمک‌ها از ایتالیا و ایرلند بارگیری شده و در اختیار نهادهای امدادرسان به‌شمول سازمان جهانی صحت و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ قرار خواهد گرفت.

در روزهای اخیر محموله‌های کمکی از چندین کشور برای زلزله‌زدگان هرات فرستاده شده‌است. اما بنا به گزارش‌ها بسیاری‌ها هنوز سرپناه ندارند و نیاز به کمک غذایی دارند. در تازه‌ترین مورد هم، ماموریت اتحادیه اروپا در افغانستان از ارسال یک محموله جدید کمک‌ به زلزله‌زدگان هرات به افغانستان خبر می‌دهد. این اتحادیه افزوده‌است که این کمک‌ها از ایتالیا و ایرلند بارگیری شده و در اختیار نهادهای امدادرسان به‌شمول سازمان جهانی صحت و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ قرار خواهد گرفت.

از سوی هم، مسوول یک بنیاد خیریه می‌گوید که حکومت سرپرست باید هرچه زودتر برای آسیب‌دیدگان زلزله اخیر هرات سرپناه آماده بسازد، زیرا به گفته وی، با آمدن زمستان ممکن است سردی هوا جان خیلی از خانواده‌ها را تهدید کند. در عین حال، شماری از آگاهان اقتصادی می‌گویند که مقام‌های حکومت سرپرست نباید تنها متکی به کمک کشورهای جهان باشند. به گفته آنان حکومت باید اقدامات فوری و لازم را برای همه آسیب‌دیدگان زلزله هرات روی‌دست گیرد.

گفتنی‌است که قرار است که سومین پرواز کمک‌های بشری اتحادیه اروپا از دوبی به هرات صورت بگیرد که در مجموع حمایت اتحادیه اروپا برای رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان هرات به ۴.۵ میلیون یورو می‌‌رسد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv