تعدادی از فعالان پناهندگان در پاکستان می‌گویند که شماری از پناهندگانی که اسناد ‌امریکا و جرمنی را با خود داشتند، به افغانستان بازگشت داده شده‌اند. در همین حال، معاون رئیس‌الوزرا می‌گوید که آمادگی‌های لازم برای استقبال از مهاجران برگشت‌کننده از پاکستان گرفته شده و هیچ مشکلی در قسمت بودوباش آنان وجود ندارد. با برگشت نزدیک […]

تعدادی از فعالان پناهندگان در پاکستان می‌گویند که شماری از پناهندگانی که اسناد ‌امریکا و جرمنی را با خود داشتند، به افغانستان بازگشت داده شده‌اند.

در همین حال، معاون رئیس‌الوزرا می‌گوید که آمادگی‌های لازم برای استقبال از مهاجران برگشت‌کننده از پاکستان گرفته شده و هیچ مشکلی در قسمت بودوباش آنان وجود ندارد.

با برگشت نزدیک به ۵۰۰ هزار تن از مهاجران اخراج‌شده از سوی پاکستان، ظاهراً اکنون مهاجرانی که اسناد قانونی به دست دارند نیز در امان نیستند.

درهمین حال، تعدادی از فعالان پناهندگان در پاکستان می‌گویند که شماری از پناهندگانی که اسناد ‌امریکا و جرمنی را با خود داشتند، به افغانستان بازگشت داده شده‌اند.

همچنان یک گروه از مدافعان و متقاضیان اسکان در ‌امریکا گفته‌است که پاکستان نامه‌‌های حمایتی ‌امریکا را نادیده می‌‌گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه‌ ‌امریکا همچنان، گفته‌است که واشنگتن فهرستی از شهروندان افغانستان که در انتظار اسکان‌مجدد هستند را در اختیار پاکستان قرار داده‌است.

از سوی هم، رئیس نهاد افغان ایوک که ائتلافی از گروه‌های امدادرسان به افغانستانی‌های واجد شرایط اسکان‌مجدد به ایالات متحده است، به خبرگزاری رویترز گفته‌است که کم‌از‌کم ۱۳۰ شهروند افغانستان که ویزای ایالات متحده (اس‌آی‌وی) را در دست داشته یا کارهای‌شان برای اسکان‌مجدد به ایالات متحده در جریان بود، از پاکستان به افغانستان اخراج شده‌اند. او گفته‌است که پولیس پاکستان بیش از ۲۳۰ شهروند افغانستان واجد شرایط اسکان‌مجدد به ایالات متحده را بازداشت کرده‌است، هرچند به گفته وی حدود ۸۰ نفر آنان دوباره رها شده‌اند.

درهمین حال، عبدالسلام حنفی معاون اداری رئیس‌الوزرا می‌گوید که آمادگی‌های لازم برای استقبال از مهاجران برگشت‌کننده از پاکستان گرفته شده و هیچ مشکلی در قسمت بودوباش آنان وجود ندارد.

از سوی هم، شماری از فعالان حقوق مهاجران می‌گویند که سازمان‌های جهانی و مدافعان حقوق مهاجران نباید در برابر اخراج مهاجران از سوی پاکستان خاموش باشند و دولت پاکستان باید اخراج بیشتر مهاجران افغانستان از خاک این کشور را متوقف کند.

گفتنی‌است که براساس آمارهای نشرشده، از ختم ضرب‌الاجل تعین‌شده از سوی دولت پاکستان تاکنون، نزدیک به ۵۰۰ هزار پناه‌جوی افغانستان از پاکستان اخراج و یا هم داوطلبانه به کشور برگشته‌‌اند و با گذشت هر روز به رقم برگشت‌کننده‌ها افزوده می‌شود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv