وزارت مهاجران و عودت‌کننده‌ها از اخراج بیش از صد مهاجر افغانستان از پاکستان خبر داده‌است. به دنبال اخراج اجباری مهاجران افغانستان از سوی دولت پاکستان، در تازه‌ترین مورد وزارت مهاجران و عودت‌کننده‌ها از اخراج بیش از ۱۰۰ مهاجر افغانستان از پاکستان خبر داده‌است. این وزارت خاطر نشان کرده که شهروندان اخراج‌شده از پاکستان از طریق […]

وزارت مهاجران و عودت‌کننده‌ها از اخراج بیش از صد مهاجر افغانستان از پاکستان خبر داده‌است.

به دنبال اخراج اجباری مهاجران افغانستان از سوی دولت پاکستان، در تازه‌ترین مورد وزارت مهاجران و عودت‌کننده‌ها از اخراج بیش از ۱۰۰ مهاجر افغانستان از پاکستان خبر داده‌است. این وزارت خاطر نشان کرده که شهروندان اخراج‌شده از پاکستان از طریق گذرگاه تورخم به تاریخ‌های ۲۴ و ۲۵ حوت به کشور برگشته‌اند.

این در حالی‌است که سازمان ملل و نهاد‌های مدافع حقوق بشر چندی قبل گزارش دادند که در سال ۲۰۲۴ وضعیت بشری در افغانستان و پناهندگان افغانستان در کشورهای همسایه همچنان چالش‌برانگیز خواهد بود. از سوی دیگر، شماری از مدافعان حقوق مهاجران می‌گویند که نباید حکومت سرپرست و سازمان‌های جهانی در برابر ادامه اخراج مهاجران افغانستان از سوی پاکستان خاموش باشند.

گفتنیست که از ختم ضرب‌الاجل تعین‌شده از سوی دولت پاکستان تاکنون، بیش از ۵۰۰ هزار پناه‌جوی افغانستان از پاکستان اخراج و یا هم داوطلبانه به کشور برگشته‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv