در ادامه نگرانی‌ها از اخراج اجباری شهروندان افغانستان از کشورهای همسایه؛ فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی ایران اعلام کرد که ده‌ها هزار شهروند افغانستان از این کشور اخراج و به مسئولان حکومت سرپرست تحویل داده شده‌اند. ازسوی هم، شماری، از اعضای مجلس سنای امریکا خواستار اقامت دائمی پناه‌جویان افغانستان در امریکا شدند. اخراج اجباری مهاجران […]

در ادامه نگرانی‌ها از اخراج اجباری شهروندان افغانستان از کشورهای همسایه؛ فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی ایران اعلام کرد که ده‌ها هزار شهروند افغانستان از این کشور اخراج و به مسئولان حکومت سرپرست تحویل داده شده‌اند. ازسوی هم، شماری، از اعضای مجلس سنای امریکا خواستار اقامت دائمی پناه‌جویان افغانستان در امریکا شدند.

اخراج اجباری مهاجران افغانستان از کشورهای همسایه در این اواخر؛ چالش‌های جدی را برای برگشت‌کنندگان به بارر آورده‌است. در تازه‌ترین مورد، رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که سردار مجید شجاع فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ایران اعلام کرده‌است که در ۱۵ روز اخیر، ۲۰ هزار شهروند افغانستان که اقامت معتبر در دست نداشتند، از طریق مرز دوغارون از این کشور اخراج شده‌اند. آقای شجاع همچنان افزود که شهروندان افغانستان باید از طریق دروازه‌های رسمی و قانونی وارد ایران شوند، در غیر آن با آن‌ها برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

در این حال، برخی از اعضای مجلس سنای امریکا خواستار تصویب اصلاحیه‌ای شدند که بر مبنای آن زمینه اقامت دائمی پناه‌جویان افغانستان در این کشور فراهم می‌شود. این اصلاحیه که توسط امی کلوبوچار، سناتور دموکرات و خواه جری موران، سناتور جمهوری‌خواه ارائه شده‌است، طبق آن همکاران پیشین امریکا در افغانستان که قبلاً وارد ایالات متحده شده‌اند، می‌توانند برای اقامت دائمی درخواست دهند. هنوز مشخص نیست که این اصلاحیه از سوی مجلس سنای امریکا تصویب خواهد شد، یا خیر.

این در حالی‌است که در این اواخر صدها هزار پناه‌جوی افغانستان از کشورهای ایران و پاکستان داوطلبانه و یا هم به‌گونه اجباری اخراج و به کشور برگشته‌اند. این جمع بزرگ برگشت‌کنندگان از کشورهای همسایه مشکلات زیادی را برای گذر از زمستان امسال به‌بار آورده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv