در ادامه‌ی نگرانی‌ها از برگشت مهاجران افغانستان از پاکستان، وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان از اخراج ۶۶۸ مهاجر افغانستان از پاکستان تنها از روز بیست‌و‌سوم ماه قوس تا بیست‌و‌چهارم این ماه خبر داده‌است. وزارت مهاجران وعودت‌کنندگان از اخراج ۶۶۸ مهاجر افغانستان از پاکستان تنها در یک روز خبر داده‌است. این وزارت گفت‌است که این مهاجران از […]

در ادامه‌ی نگرانی‌ها از برگشت مهاجران افغانستان از پاکستان، وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان از اخراج ۶۶۸ مهاجر افغانستان از پاکستان تنها از روز بیست‌و‌سوم ماه قوس تا بیست‌و‌چهارم این ماه خبر داده‌است.

وزارت مهاجران وعودت‌کنندگان از اخراج ۶۶۸ مهاجر افغانستان از پاکستان تنها در یک روز خبر داده‌است. این وزارت گفت‌است که این مهاجران از روز بیست‌وسوم ماه قوس تا بیست‌وچهارم این ماه به کشور برگشته‌اند.

به گفته‌ این وزارت، این افراد برای دریافت کمک به دفترهای کمیشنری عالی ملل متحد و سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

درهمین حال، انوارالحق کاکر، نخست‌وزیر حکومت مؤقت پاکستان در جریان سفرش به کشمیر در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد مهاجران افغانستان گفت که پاکستان کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل را امضا نکرده؛ بلکه بر بنیاد یک توافق با کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، مهاجران را ثبت کرده‌است.

او تأکید کرد که پناه‌جویان افغانستان بدون اسناد اقامت در پاکستان می ‌توانند پس از اخذ ویزا دوباره به این کشور برگردند:″مهاجرین بی‌اسناد که هیچ‌گونه اسناد مهاجرت ندارند ما به ‌آن‌ها به طور مکرر گفته‌ایم که با مشکلات اجتماعی، سیاسی، جنایی و تروریستی روبه‌رو‌یم و نمی‌توانیم ‌آن‌ها را تحمل کنیم و باید ‌آن‌ها به کشور شان بروند. ما ورود ‌آن‌ها را تا قیامت ممنوع نکرده‌ایم. ‌آن‌ها به کشور خود بروند و با پاسپورت ویزا به هر هدف که می‌خواهند دوباره به پاکستان آمده می‌توانند. مسئولیت من در قبال هموطنان خودمان می‌باشد نه در قبال اتباع خارجی غیرقانونی.″

این در حالی‌است که نهادهای بین‌المللی همواره با اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان مخالفت کرده و خواستار توقف فوری این روند از سوی اسلام‌آباد شده‌اند.

با این همه، حکومت سرپرست می‌گوید که برای رسیدگی به برگشت‌کنندگان از پاکستان یا هر کشور دیگری آمادگی کامل را گرفته‌اند.

گفتنیست که استرالیا از کمک ۲۰ میلیون دالری‌ به مردم افغانستان خبر داده‌است. وزارت خارجه استرالیا در خبرنامه‌‌ای گفته که این پول برای مردم افغانستان و شهروندان این کشور که به کشورهای همسایه مهاجر شده‌اند در نظر گرفته شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv