به‌دنبال نگرانی‌ها از وضعیت کودکان در افغانستان، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد با قرار دادن کودکان افغانستان در صدر جدول کودکان آسیب‌پذیر در سطح جهان، خواستار کمک ۱.۴ میلیارد دالری برای سال ۲۰۲۴ به‌‌منظور رسید‌گی به وضعیت کودکان در کشور شده‌است. با تسلط حکومت کنونی در افغانستان و با وضع محدویت‌های کاری برای […]

به‌دنبال نگرانی‌ها از وضعیت کودکان در افغانستان، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد با قرار دادن کودکان افغانستان در صدر جدول کودکان آسیب‌پذیر در سطح جهان، خواستار کمک ۱.۴ میلیارد دالری برای سال ۲۰۲۴ به‌‌منظور رسید‌گی به وضعیت کودکان در کشور شده‌است.

با تسلط حکومت کنونی در افغانستان و با وضع محدویت‌های کاری برای زنان و همچنان با کاهش کمک‌های بشری از سوی نهادهای کمک‌رسان در کشور، بیکاری افزایش پیدا کرده و کارهای شاقه در میان کودکان به‌گونه‌ای چشم گیر بلند رفته‌است.

سازمان ملل متحد با قرار دادن کودکان افغانستان در صدر جدول کودکان آسیب‌پذیر در سطح جهان، خواستار کمک ۱.۴ میلیارد دالری برای سال ۲۰۲۴ به‌منظور رسیده‌گی به وضعیت کودکان در کشور شده‌است.

این نهاد افزوده‌است که برای سال آینده به‌هدف رسیدگی به ۹۴ میلیون کودک در ۱۵۵ کشور به ۹.۳ میلیارد دالر نیاز دارد. یونیسف همچنان گفته که این بودجه به کودکان نیازمند واکسیناسیون سرخکان، مبتلا به سوء‌تغذیه حاد و محروم از آموزش مصرف می‌شود.

درهمین حال کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف در بیانیه‌ای گفته‌است میلیون‌ها کودک در افغانستان همچنان گرفتار بحر‌ان‌های بشردوستانه هستند‌: ″میلیون‌ها کودک همچنان گرفتار بحر‌ان‌های بشردوستانه هستند که پیچید‌گی و مقیاس آن در حال افزایش است و به‌طور فزاینده‌ای نیازهای ما را برای رسید‌گی به آنان افزایش می‌دهد.″

با این حال، صندوق صحی جنسی و باروری جمعیت سازمان ملل متحد خواستار کمک ۱.۲ میلیارد دالر بودجه برای رسیدگی به وضعیت زنان و دختران در سراسر جهان در سال ۲۰۲۴ شده‌است.

این نهاد قصد دارد تا به ۴۸ میلیون زن، دختر و جوان در ۵۸ کشور جهان از جمله افغانستان، سودان، یمن، سوریه، سومالیا و اتیوپیا خدمات ‌ارائه کند.

این کمک‌ها در شرایط بحرانی بر افغانستان خواهد رسید که اقتصاد شهروندان کشور با رکود جدی مواجه است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv