رسانه‌های این کشور گزارش داده‌اند که از تاریخ ۵ تا ۹ دلو، دو هزار و ۶۹۷ پناه‌جوی افغانستان از این کشور اخراج شده‌اند. درهمین حال، شماری از فعالان حقوق مهاجران،اخراج مهاجران افغانستان از سوی پاکستان را خلاف اصول بین‌المللی می‌دانند. با ختم ضرب‌الاجل تعیین‌شده از سوی حکومت پاکستان؛ صدها هزار مهاجر افغانستانی فاقد مدرک به‌گونه […]

رسانه‌های این کشور گزارش داده‌اند که از تاریخ ۵ تا ۹ دلو، دو هزار و ۶۹۷ پناه‌جوی افغانستان از این کشور اخراج شده‌اند. درهمین حال، شماری از فعالان حقوق مهاجران،اخراج مهاجران افغانستان از سوی پاکستان را خلاف اصول بین‌المللی می‌دانند.

با ختم ضرب‌الاجل تعیین‌شده از سوی حکومت پاکستان؛ صدها هزار مهاجر افغانستانی فاقد مدرک به‌گونه سیل‌آسا ازین کشور اخراج شدند. به‌تازه‌گی، رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که از تاریخ ۵ تا ۹ دلو، دو هزار و ۶۹۷ پناه‌جوی افغانستانی از این کشور اخراج شده‌اند. بر مبنای این گزارش، ۹۱۴ مرد، ۷۶۵ زن و یک هزار و ۱۸ کودک شامل پناه‌جویان تازه اخراج‌شده از این کشور هستند.

به گزارش این رسانه‌ها، روند اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان، از پاکستان همچنان ادامه دارد و از آغاز روند اخراج، تاکنون ۴۷۸ هزار و ۳۰۰ تن از این کشور اخراج شده‌اند.

در همین حال، شماری از فعالان حقوق مهاجران می‌گویند که ادامه اخراج مهاجران از سوی پاکستان خلاف اصول بین‌المللی مهاجرت بوده و ادامه این روند شکاف عمیقی در رابطه دو کشور ایجاد خواهد کرد.

این در حالی‌است که چند روز پیش سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرده بود که حدود ۵۰۰ هزار و ۲۰۰ پناه‌جوی افغانستان از پاکستان به‌گونه اجباری و یا هم داوطلبانه به افغانستان برگشته‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv