وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان اعلام کرده‌است که بیش از ۲۰۰ پناه‌جوی افغانستان به‌گونه اجباری از پاکستان به کشور برگشته‌اند. این وزارت گفته که این افراد از طریق مرز تورخم و سپین بولدک به کشور برگشته‌اند. در ادامه اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان، وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ تن مهاجر […]

وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان اعلام کرده‌است که بیش از ۲۰۰ پناه‌جوی افغانستان به‌گونه اجباری از پاکستان به کشور برگشته‌اند. این وزارت گفته که این افراد از طریق مرز تورخم و سپین بولدک به کشور برگشته‌اند.

در ادامه اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان، وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ تن مهاجر افغانستان به‌شمول زندانیان کشور در زندان‌های پاکستان، به کشور برگشته‌اند. این وزارت در صفحه اکس خود نوشته‌است که این افراد به‌گونه اجباری از مرزهای تورخم و اسپین بولدک به کشور برگشته‌اند. وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان گفته که این افراد جهت دریافت کمک به دفاتر سازمان بین‌المللی مهاجرت، سازمان جهانی خوراک و کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهنده گان معرفی شدند.

شمار دیگری از فعالان حقوق مهاجران با توجه به شرایط دشوار اقتصادی در کشور، از حکومت سرپرست می‌خواهند که در زمینه ایجاد اسکان و فراهم‌سازی زمینه کار برای برگشت‌کنندگان برنامه‌هایی را روی‌دست گیرد.

همچنان شماری از آگاهان مسایل سیاسی می‌گویند که ادامه اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان، روابط میان کابل و اسلام‌آباد را تیره خواهد کرد.

این در حالیست که حکومت سرپرست همواره اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان را خلاف اصول و قوانین بشردوستانه جهانی خواند و تأکید کرده‌است که آمادگی لازم برای رسیدگی به وضعیت برگشت کنندگان دارد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv