در ادامه نگرانی‌ها از اخراج پناه‌جویان افغانستان از کشورهای ایران و پاکستان، وزارت مهاجران و عودت‌کننده‌ها از بازگشت بیش از ۵۰۰ مهاجر افغانستان به کشور خبر داده‌است. به گفته‌ این وزارت، این افراد به تاریخ یازدهم حمل از مرز اسلام‌قلعه به کشور باز گشته‌اند. روند برگشت مهاجران به افغانستان در این اواخر افزایش یافته‌است. بیشترین […]

در ادامه نگرانی‌ها از اخراج پناه‌جویان افغانستان از کشورهای ایران و پاکستان، وزارت مهاجران و عودت‌کننده‌ها از بازگشت بیش از ۵۰۰ مهاجر افغانستان به کشور خبر داده‌است. به گفته‌ این وزارت، این افراد به تاریخ یازدهم حمل از مرز اسلام‌قلعه به کشور باز گشته‌اند.

روند برگشت مهاجران به افغانستان در این اواخر افزایش یافته‌است. بیشترین برگشت‌کنندگان از کشورهای پاکستان و ایران است. پاکستان اعلام کرده‌است که مرحله دوم روند برگشت پناه‌جویان را آغاز می‌کند. در همین حال، وزارت مهاجران و عودت‌کننده‌ها از بازگشت بیش از پنج‌صد مهاجر افغانستان به کشور خبر داده‌است. به گفته‌ این وزارت، این افراد به تاریخ یازدهم حمل از مرز اسلام‌قلعه به کشور باز گشته‌اند.

در همین حال، دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد با نشر آمار تازه گفته‌است که از آغاز سال روان میلادی تا اکنون، ۸۲ هزار و ۹۰۰ مهاجر افغانستان از ایران به کشورشان برگشته اند. بر اساس معلومات دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد ۴۳ درصد این عودت‌کنندگان را کودکان تشکیل می‌دهد.

این در حالیست که سازمان بین‌المللی مهاجرت گفته‌است بررسی آنان نشان می‌دهد که ۳۲ درصد مهاجرین افغانستان دلیل مهاجرت به ایران را مسایل اقتصادی گفته‌اند. بر اساس معلومات این سازمان، ۶۸ درصد مهاجرین افغانستان طی هفته‌های اخیر به‌گونه اجباری اخراج و ۳۲ درصد دواطلبانه به کشورشان برگشته اند. بر اساس آمار کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان، هم اکنون ۴.۵ میلیون مهاجر افغانستان در ایران به سر می‌برند و این رقم شامل کسانی نیز است که از سال ۲۰۲۱ به این طرف به این کشور پناه برده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv