برخی از رسانه‌های پاکستان گزارش داده اند که بیش از ۹۰۰ مهاجر افغانستان در ۴۳  لاری به افغانستان برگشت داده شدند. در همین حال، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ایران گفته‌است که این کشور در ۱۰ روز اخیر ۱۳ هزار و ۸۵۳  مهاجر افغانستانی را اخراج کرده‌است. درماه‌های اخیر کشورهای همسایه روند بازداشت و اخراج مهاجران […]

برخی از رسانه‌های پاکستان گزارش داده اند که بیش از ۹۰۰ مهاجر افغانستان در ۴۳  لاری به افغانستان برگشت داده شدند. در همین حال، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ایران گفته‌است که این کشور در ۱۰ روز اخیر ۱۳ هزار و ۸۵۳  مهاجر افغانستانی را اخراج کرده‌است.

درماه‌های اخیر کشورهای همسایه روند بازداشت و اخراج مهاجران افغانستان را افزایش داده‌اند. مقام‌های ایرانی نیز در سال جاری خورشیدی بارها تأکید کرده‌اند که مهاجران غیرمجاز را شناسایی، بازداشت و اخراج می‌کنند. در تازه‌ترین مورد مجید شجاع، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ایران گفته که این کشور در ۱۰ روز اخیر ۱۳ هزار و ۸۵۲ مهاجر افغانستانی را اخراج کرده‌است.

شماری از آگاهان سیاسی بار دیگر از کشور‌های همسایه به‌ویژه پاکستان می‌خواهند که  روند اخراج اجباری ‌پناه‌جویان افغانستان را متوقف کند. آنان همچنان از حکومت سرپرست می خواهند که برای جلوگیری از مهاجرات‌های روزافزون زمینه اشتغال‌زایی را برای مردم کشور فراهم سازند.

این در حالیست که حکومت سرپرست بارها گفته که برای رسیدگی به مشکل برگشت‌کنندگان اجباری از پاکستان آمادگی‌های لازم را گرفته‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv