تصمیم دولت پاکستان مبنی بر اخراج اجباری مهاجران افغانستان فاقد سند مهاجرت به‌واکنش‌های به همراه شده‌است. کمیسیون رسیدگی به‌وضعیت پناهجویان بازگشته از پاکستان، تحت ریاست معاون وزارت امور مهاجرین برای هماهنگی و رسیدگی به‌چالش اخراج پناهجویان با برخی موسسات امدادرسان در مرز اسپین بولدک نشست برگزار کرده است. معاون امور مهاجرین در این نشست گفته […]

تصمیم دولت پاکستان مبنی بر اخراج اجباری مهاجران افغانستان فاقد سند مهاجرت به‌واکنش‌های به همراه شده‌است.

کمیسیون رسیدگی به‌وضعیت پناهجویان بازگشته از پاکستان، تحت ریاست معاون وزارت امور مهاجرین برای هماهنگی و رسیدگی به‌چالش اخراج پناهجویان با برخی موسسات امدادرسان در مرز اسپین بولدک نشست برگزار کرده است. معاون امور مهاجرین در این نشست گفته که برای ثبت پناهجویان اخراج شده، ایجاد کمپ موقت، تهیه مواد غذایی، خدمات بهداشتی و آبرسانی تصمیم لازم گرفته شده‌است.

درهمین‌حال، مولانا فضل‌الرحمان، رییس جمعیت‌العلمای اسلام پاکستان در نشست خبری خواستار تجدید نظر حکومت پاکستان در مورد تصمیم این کشور برای اخراج مهاجران افغانستان شده‌است: “ما باید با کشورهای همسایه رابط خوب داشته باشیم. اذیت و آزار مهاجران افغانستان در پاکستان نگران کننده‌است. پولیس پاکستان با این کار حق انسانی مهاجران را زیر پا می‌کند. من پیشنهاد می‌کنم که یک کمیسیون مشترک ایجاد شود تا مشکلات پناهندگان حل‌وفصل شود”.

این در حالی‌است که دولت پاکستان پیش از این تاکید کرده بود که علیه پناهجویان غیرقانونی افغانستان اقدام شدید قانونی انجام خواهد داد. این حکومت در نامه‌ای از مالکان شماری از شهرک‌های رهایشی خواسته است تا مهاجران افغانستان را از خانه‌‌های خود بیرون کنند. همچنان ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست از حکومت پاکستان خواست که با مهاجران این کشور برخورد مناسب و انسانی کند.

این در حالی‌است که وزیر داخله پاکستان هفته گذشته گفته بود بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار پناهجوی غیرقانونی افغانستان تا آخر ماه اکتبر سال جاری باید پاکستان را ترک کنند و سازمان ملل اخراج اجباری مهاجران افغانستان از پاکستان نقض حقوق‌بشردانسته و همچان سازمان بین‌المللی مهاجرت و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز بر ادامه کمک‌ها به پناهجویان اخراج شده از پاکستان تاکید کردند.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv