سازمان دیدبان حقوق‌ بشر اعلام کرد مقام‌های پاکستانی در روند اخراج مهاجران افغانستانی از این کشور، مرتکب تخلفات گسترده‌‌ای شده‌‌اند. این نهاد در گزارشی گفته‌است که پولیس پاکستان اموال مهاجران اهل افغانستان در این کشور را ضبط، خانه‌های‌شان را تخریب کرده و مدارک هویتی آنان را ازبین برده‌است. در ادامه‌ی واکنش‌ها به اخراج اجباری مهاجران […]

سازمان دیدبان حقوق‌ بشر اعلام کرد مقام‌های پاکستانی در روند اخراج مهاجران افغانستانی از این کشور، مرتکب تخلفات گسترده‌‌ای شده‌‌اند. این نهاد در گزارشی گفته‌است که پولیس پاکستان اموال مهاجران اهل افغانستان در این کشور را ضبط، خانه‌های‌شان را تخریب کرده و مدارک هویتی آنان را ازبین برده‌است.

در ادامه‌ی واکنش‌ها به اخراج اجباری مهاجران افغانستان از پاکستان، سازمان دیدبان حقوق بشر می‌گوید که پولیس پاکستان اموال مهاجران اهل افغانستان در آن کشور را ضبط، خانه‌های‌شان را تخریب کرده و مدارک هویتی آنان را ازبین برده‌است. در بخشی از گزارش تازه این نهاد بین‌المللی مدافع حقوق بشر که به‌تازگی منتشر شده‌است، آمده که مقام‌های پاکستانی مرتکب تخلفات گسترده علیه شهروندان افغانستان شدند تا آن‌ها را مجبور به بازگشت به کشورشان کنند. دید‌بان حقوق بشر گفته که مسئولان پاکستانی مهاجران افغانستان را به‌صورت دسته‌جمعی بازداشت کرده و اموال و اثاثیه آن‌ها را ضبط و اسناد هویتی آن‌ها را از بین برده‌است. مدیر آسیایی این نهاد، از روند اخراج اجباری مهاجران انتقاد کرد: ″مقام‌های پاکستانی محیط اجباری را برای افغانستانی‌ها ایجاد کرده‌اند تا آن‌ها را وادار به بازگشت به شرایط خطرناک در افغانستان کنند. مقامات باید فوراً به سوء‌استفاده‌ها پایان دهند و به آن‌هایی که در معرض اخراج هستند این فرصت را بدهند تا در پاکستان محافظت شوند.″

با آن‌که پاکستان تعهد سپرده بود که افغانستانی‌هایی را که منتظر دریافت ویزه به کشورهای غربی اند، از خاک خود اخراج نکند؛ اما به گزارش برخی رسانه‌ها، پولیس این کشور شماری از پناهندگان را که درخواست های آن‌ها درحالی طی مراحل است، بازداشت کرد. افزون بر این، وزارت امور داخله پاکستان به مهاجران افغانستان هشدار داد که از فعالیت‌های سیاسی و حمایت مالی از نامزدهای انتخابات در پاکستان خودداری کنند.

اخراج اجباری مهاجران افغانستان در مجامع بین‌المللی و حقوق بشری، واکنش برانگیز شده ، اما مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که این کشور به کنوانسیون پناهندگان نپیوسته و هیچ افغانستانی مقیم این کشور را به‌عنوان «پناهنده» نمی‌شناسد. اما تأکید کرده که افراد دارای مدرک قانونی اقامت و افراد ثبت‌شده برای پناهندگی کشورهای سومی را اخراج نمی‌کند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv