صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی از وضعیت مهاجران افغانستان در کشورهای همسایه ابراز نگرانی کرده‌است. یونیسف افزوده که به‌دلیل مشکلات امنیتی، میلیون‌ها شهروند افغانستان به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند. در ادامه نگرانی‌ها از وضعیت مهاجران افغانستانی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی از آمار تازه خبر داد و گفت که […]

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی از وضعیت مهاجران افغانستان در کشورهای همسایه ابراز نگرانی کرده‌است. یونیسف افزوده که به‌دلیل مشکلات امنیتی، میلیون‌ها شهروند افغانستان به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند.

در ادامه نگرانی‌ها از وضعیت مهاجران افغانستانی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی از آمار تازه خبر داد و گفت که تا ۳۱ دسمبر پارسال، ۷.۷ میلیون پناه‌جوی افغانستانی در پاکستان، ایران، تاجیکستان و اوزبیکستان پناه برده‌اند. یونیسف افزود که بیشترین این پناه‌جویان در پاکستان ‌و ایران، به‌دلیل امنیت و مصونیت‌شان، مجبور به ترک افغانستان شده و به این کشو ها پناه برده‌اند. این سازمان ابراز نگرانی کرده که این دو کشوری روند اخراج اجباری پناه‌جویان بدون سند قانونی را سرعت بخشیده‌اند. همزمان با این، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد، در گزارشی گفته که حدود ۶۳۱ هزار تن شهروند افغانستان، از ایران اخراج شده‌اند و یا به خواست خود به افغانستان بازگشته‌اند.

همچنان، صندوق کودکان سازمان ملل متحد می‌گوید که در سال ۲۰۲۳ خواهان کمک ۶۶ میلیون دالری برای رسید‌گی به کودکان افغانستان، خانواده‌های‌شان و کشور‌های میزبان شده؛ اما از کاهش ۱۴ درصدی این کمک از سوی تمویل‌کننده‌ها نگرانی کرده‌است.

این درحالی‌است که بر اساس آمار سازمان ملل متحد، افغانستان پس از سوریه، با داشتن ۶.۱ میلیون پناه‌جو در بیرون از این کشور، در جایگاه دوم در جهان قرار دارد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv