مقام‌‌های وزارت امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی از کارمندان خدمات ملکی خواسته اند که باید صورت و سیرت شان را مطابق سنت برابر کرده و به کارمندان زن هشدار دادند که اگر حجاب اسلامی را مراعات نکنند، از وظایف شان برکنار خواهند شد. صادق عاکف مهاجر، سخن‌گوی این وزارت با فرستادن […]

مقام‌‌های وزارت امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی از کارمندان خدمات ملکی خواسته اند که باید صورت و سیرت شان را مطابق سنت برابر کرده و به کارمندان زن هشدار دادند که اگر حجاب اسلامی را مراعات نکنند، از وظایف شان برکنار خواهند شد.

صادق عاکف مهاجر، سخن‌گوی این وزارت با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفته است که مقام‌‌های این وزارت توصیه ‌‌نامه‌های وزارت امر به معروف و نهی از منکر را با مامورین ملکی در وزارت‌های عدلیه، انکشاف و دهات و انرژی و آب شریک کرده‌اند. بر اساس این توصیه ‌نامه وزارت امر به معروف و نی از منکر، کارمندان مرد باید صورت و سیرت شان را به شریعت برابر کرده و مطابق سنت رییس بمانند. این وزارت هم‌چین توصیه کرده است که باید کارمندان دولتی زن و مرد هرچه زودتر دفاتر کاری خود را جدا کنند. این وزارت تاکید کرده است که پس ابلاغ توصیه‌‌های “اصلاحی و تربیتی” در نهادهای نظامی، کارمندان این وزارت برای تطبیق این توصیه‌‌ها، کار شان را در نهادهای ملکی آغاز کرده‌اند.