بیست‌وهفتم قوس مصادف است با روز جهانی مهاجران، معاون اداری ریاست‌الوزر در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی مهاجران با انتقاد از برخورد نادرست کشورهای همسایه افغانستان می‌گوید که اخراج اجباری مهاجران افغانستان از پاکستان صدمه بزرگی به روابط بین دو کشوروارد کرده‌است. بیست‌وهفتم قوس برابر با روز جهانی مهاجران است، این روز به احترام میلیون‌ها […]

بیست‌وهفتم قوس مصادف است با روز جهانی مهاجران، معاون اداری ریاست‌الوزر در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی مهاجران با انتقاد از برخورد نادرست کشورهای همسایه افغانستان می‌گوید که اخراج اجباری مهاجران افغانستان از پاکستان صدمه بزرگی به روابط بین دو کشوروارد کرده‌است.

بیست‌وهفتم قوس برابر با روز جهانی مهاجران است، این روز به احترام میلیون‌ها فردی که کشور خود را به امید یافتن زندگی بهتر ترک کرده‌اند، روز جهانی مهاجران نام گرفته‌است.

شخصیت‌ها و نهاد‌های مختلف جهانی به‌طریقه‌ای مختلف به بزرگ‌داشت این روز می‌پردازند.

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزر در مراسم گرامی‌داشت از این روز، با انتقاد از برخورد نادرست کشورهای همسایه افغانستان گفت که اخراج اجباری مهاجران افغانستان از پاکستان سبب ایجاد نفرت میان دو ملت شده‌است. آقای حنفی همچنان می‌گوید تاکنون به‌گونه‌ای تخمینی بیش از ۱۲ میلیون افغانی برای انتقال مهاجران هزینه و برای ۶۴ هزار و ۳۹۱ تن خدمات صحی ارائه شده‌است.

درهمین حال، ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا از خاموشی جامعه جهانی در مورد اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان انتقاد کرد.

از سوی هم، خلیل الرحمن حقانی سرپرست وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان می‌گوید که این وزارت برای همه مهاجران در همه بخش‌ها خدمات ارائه می‌کند. وی همچنین از تمامی شهروندان کشور که مهاجر اند، خواست که به کشور برگردند.

از روز جهانی مهاجران در حالی در افغانستان بزرگ‌داشت می‌شود که سالانه میلیون‌ها افغانستانی به دلیل فقر، کمبود غذا، حوادث طبیعی، جنگ، بی‌کاری وعدم امنیت دست به مهاجرت می‌زنند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv