در ادامه نگرانی‌ها از اوضاع بد بشری در کشور و کاهش کمک‌های انسان‌دوستانه جهان با افغانستان، دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد «اوچا» باردیگر از اوضاع بشری کشور نگرانی کرده‌است. دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد می‌گوید که افغانستان با بحران‌های پیچیده انسانی مواجه‌است. این سازمان با نشر اعلامیه‌ای گفته که بلایای طبیعی […]

در ادامه نگرانی‌ها از اوضاع بد بشری در کشور و کاهش کمک‌های انسان‌دوستانه جهان با افغانستان، دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد «اوچا» باردیگر از اوضاع بشری کشور نگرانی کرده‌است.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد می‌گوید که افغانستان با بحران‌های پیچیده انسانی مواجه‌است. این سازمان با نشر اعلامیه‌ای گفته که بلایای طبیعی ناشی از تغییرات اقلیمی، چالش‌های افغانستان را که از دهه‌ها به ‌این‌سو درگیر جنگ است، تشدید کرده‌است. اعلامیه افزوده، افغانستان در میان ۱۲ کشور جهان قرار دارد که تغییر شدید اقلیمی و رویدادهای طبیعی را تجربه می‌کند. این نهاد افزوده که تأثیرات تغییرات اقلیمی و بحران کمبود آب یک مشکل پیچیده برای افغانستان و مردم این کشور است که نزدیک به ۸۰ درصد آنان برای تأمین نیازهای روزانه خود به منابع طبیعی متکی هستند.

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد که حل خواهد شد.

شماری از آگاهان امور اقتصادی می‌گویند که ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری روی بخش‌هایی مختلف می‌تواند به بحران‌های انسانی در کشور پایان دهد.

این نهاد ملل متحد در این اعلامیه افزوده‌است که زنان و دختران افغانستان با توجه به وضع محدودیت‌ها، بیش‌تر تحت تأثیر چالش‌های موجود در افغانستان قرار گرفته‌اند.

این در حالی‌است که بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، افغانستان در حال حاضر با یکی از بدترین بحران‌های بشری در جهان مواجه است. بیش از ۲۳ میلیون تن در کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و میلیون‌ها تن دیگر در معرض خطر قحطی قرار دارند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv