دفتر ‌هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان (اوچا) وضعیت بشردوستانه افغانستان را یکی از پیچیده‌‌ترین شرایط اضطراری بشردوستانه در جهان توصیف کرد. اوچا اعلام کرد که افغانستان یکی از پیچیده‌ترین شرایط اضطراری بشردوستانه در جهان را دارد. بر اساس اطلاعات این نهاد، برنامه جهانی غذا گفته که نیمی از جمعیت افغانستان زیر خط فقر […]

دفتر ‌هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان (اوچا) وضعیت بشردوستانه افغانستان را یکی از پیچیده‌‌ترین شرایط اضطراری بشردوستانه در جهان توصیف کرد.

اوچا اعلام کرد که افغانستان یکی از پیچیده‌ترین شرایط اضطراری بشردوستانه در جهان را دارد. بر اساس اطلاعات این نهاد، برنامه جهانی غذا گفته که نیمی از جمعیت افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

اوچا تصریح کرده که ١٧.٩ میلیون تن به مراقبت‌های صحی باکیفیت دست‌رسی ندارند و به‌صورت کلی ۲۴ میلیون تن در کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

بربنیاد گفته‌های این نهاد، هزاران تن از این افراد برگشت‌کننده از پاکستان با دست خالی به افغانستان برگشت داده شده‌اند و به کمک‌های فوری نسبت به هر زمان دیگر نیاز دارند.

بر اساس اعلام این نهاد کمک‌رسان ملل متحد، رشد جمعیت، افزایش مهاجران از پاکستان و زمین‌لرزه‌های طبیعی، سیستم صحی افغانستان را با چالش‌های متعدد مواجه کرده و نیازمندی کشور را بر نهادهای امدادی و کمک‌های بشردوستانه به‌گونه‌ای چشم‌گیری افزایش داده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv