کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرده‌است که در سه ماه اول سال روان میلادی، حدود یک‌هزار مهاجر و پناه‌جو افغانستانی در پاکستان بازداشت شده‌اند. این شمار تقریباً ۴ برابر بیشتر از ماه قبل بوده‌است. کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان از بازداشت حدود یک‌هزار مهاجر و پناه‌جوی افغانستان توسط نیروهای امنیتی […]

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرده‌است که در سه ماه اول سال روان میلادی، حدود یک‌هزار مهاجر و پناه‌جو افغانستانی در پاکستان بازداشت شده‌اند. این شمار تقریباً ۴ برابر بیشتر از ماه قبل بوده‌است.

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان از بازداشت حدود یک‌هزار مهاجر و پناه‌جوی افغانستان توسط نیروهای امنیتی پاکستان طی سه ماه اول سال ۲۰۲۴ میلادی خبر داده‌است.

بر اساس معلوماتی که این اداره ملل متحد نشر کرد، ۷۴۶ مهاجر فاقد اسناد و دارندگان کارت (ACC) و ۲۰۱ پناهنده و دارندگان کارت (POR) شامل افغانستانی‌های بازداشت‌شده می‌باشند. به گفته کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان، در ماه مارچ، میزان کلی بازداشت و توقیف شهروندان افغانستان در مقایسه با ماه فبروری ۱۲۱ درصد افزایش یافت. این کمیشنری گفته‌است که در مارچ ۲۰۲۴، میزان بازداشت و توقیف برای دارندگان ACC و افغانستانی‌های بدون مدرک تقریباً چهار برابر بیشتر از دارندگان POR و پناه‌جویان بود: «از ۱۵ سپتمبر ۲۰۲۳ تا اکنون حدود ۵۴۷ هزار شهروند افغانستان از پاکستان به افغانستان بازگشته‌اند که بیشتر این بازگشت در ماه نوامبر سال گذشته اتفاق افتاد. در این مدت به ۸۳ هزار تن از جمله ۴۷ هزار و ۶۰۰ دارنده کارت POR کمک صورت گرفته که از این تعداد ۲۸هزار تن از طریق برنامه بازگشت داوطلبانه ملل متحد تحت پوشش قرار گرفته‌اند».

آمار این اداره ملل متحد نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۶ به این طرف مهاجران و پناه‌جویان افغانستان در پاکستان شاهد بازداشت و توقیف از سوی نیروهای امنیتی پاکستان بوده‌اند. این اداره بیشترین رقم بازداشت شهروندان افغانستان در پاکستان را طی سال گذشته ثبت کرده‌است، طوری که در ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۲۶ هزار مهاجر فاقد اسناد و بیش از ۴۳۰۰ پناهنده و دارنده کارت POR در پاکستان بازداشت شدند.

مقام‌های حکومت سرپرست بار‌ها از پاکستان خواسته‌اند تا در مورد بازگرداندن شهروندان افغانستان که فاقد اسناد قانونی هستند، یک‌جانبه تصمیم نگیرد و آنان نباید مورد “آزار و اذیت” قرار بگیرند؛ اما در پاسخ به این خواست حکومت سرپرست، ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجۀ پاکستان روز (پنج‌شنبه، ۱۶ حمل) گفت که اسلام‌آباد در قبال مهاجران غیرقانونی به‌شمول شهروندان افغانستان هیچ پالیسی مشخصی ندارد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv