وزارت فواید عامه می‌‌گوید که شاهراه کابل – جلال‌آباد شام دوشنبه به‌روی ترافیک باز شد. سخنگوی این وزارت می‌گوید که برای بازگشایی این مسیر وزارت فواید عامه سه روز قبل کارمندانش را موظف کرد و آنان نیز با استفاده از تجهیزات توانستند این مسیر را ساعت ۷:۰۰ شام 〈دوشنبه، ۱۰ میزان〉 به‌روی ترافیک باز کنند. […]

وزارت فواید عامه می‌‌گوید که شاهراه کابل – جلال‌آباد شام دوشنبه به‌روی ترافیک باز شد.

سخنگوی این وزارت می‌گوید که برای بازگشایی این مسیر وزارت فواید عامه سه روز قبل کارمندانش را موظف کرد و آنان نیز با استفاده از تجهیزات توانستند این مسیر را ساعت ۷:۰۰ شام 〈دوشنبه، ۱۰ میزان〉 به‌روی ترافیک باز کنند. وزارت فواید عامه گفته است که اکنون هرگونه موتر می‌تواند از این مسیر رفت‌وآمد کند.

این شاهراه ۱۵ روز قبل به‌دلیل لغزش کوه در ساحه ماهیپر از مربوطات ولایت کابل بسته شده بود. با مسدودشدن این مسیر رانندگان موترهای تیزرفتار از مسیر ولسوالی تگاب کاپیسا و موترهای باربری نیز از سرک قدیمی “لته ‌بند” رفت‌وآمد می ‌کردند. به گفته رانندگان، رانندگی در هر دوی این مسیرها دشوار و راه نیز طولانی بود.

شاهراه کابل– جلال‌آباد از شاهراه‌های پر رفت‌وآمد کشور است که نه‌تنها کابل را به‌چهار ولایت شرقی کشور وصل می‌کند، بلکه پایتخت افغانستان را به‌شهر پشاور پاکستان و بندر کراچی متصل می‌کند. از این مسیر نه‌تنها برای تجارت و ترانزیت بین افغانستان و پاکستان استفاده می‌شود، بلکه کالاها و کاروان‌‌های تجاری تاجران پاکستانی از این مسیر به آسیای میانه نیز رفت‌و‌آمد می‌‌کند.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv