وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان از اخراج بیش از ۵۰۰ مهاجر  به تاریخ ۹ جدی از پاکستان خبر داده‌است. به گفته این وزارت، این افراد از طریق گذرگاه‌های تورخم و سپین بولدک به کشور بازگشته‌اند. در ادامه اخراج اجباری مهاجران بدون مدرک از پاکستان، وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان اعلام کرد که به تاریخ ۹ جدی، ۵۹۱ […]

وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان از اخراج بیش از ۵۰۰ مهاجر  به تاریخ ۹ جدی از پاکستان خبر داده‌است. به گفته این وزارت، این افراد از طریق گذرگاه‌های تورخم و سپین بولدک به کشور بازگشته‌اند.

در ادامه اخراج اجباری مهاجران بدون مدرک از پاکستان، وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان اعلام کرد که به تاریخ ۹ جدی، ۵۹۱ مهاجر افغانستان که به‌‌گونه‌ای اجباری از پاکستان اخراج شدند. به گفته این وزارت این افراد از طریق تورخم و سپین بولدک به کشور برگشته‌اند. این وزارت می‌افزاید که این برگشت‌کنندگان برای دریافت کمک از سوی کمیته‌های مؤظف، به کمیشنری عالی سازمان ملل متحد، معرفی شدند. شماری از آگاهان اقتصادی می‌گویند که اخراج اجباری مهاجران در وضعیت کنونی پیامدهای بد اقتصادی برای کشور خواهد داشت.

معاون اداری ریاست‌الوزرا چند روز پیش با انتقاد از چگونگی اخراج ‌پناه‌جویان افغانستان از کشورهای همسایه گفت که تاکنون حدود ۸۰۰ هزار مهاجر به‌گونه‌ای اجباری به افغانستان برگشت داده شده‌اند. در همین حال، شماری از فعالان حقوق مهاجران می‌گویند که اخراج اجباری ‌‌پناه‌جویان افغانستان از پاکستان خلاف اصول و پرنسیب‌های بین‌المللی مهاجرت است.

این همه درحالی‌است که رسانه‌های پاکستانی گزارش داده که یک هیأتی از علمای دینی پاکستانی به ریاست ملا فضل‌الرحمان ‌رئیس حزب جمعیت علمای اسلام این کشور هفته جاری به کابل می‌آید. بر بنیاد گزارش‌ها، این هیأت به روز (چهارشنبه، ۱۳ جدی، برای دیدار با مقام‌های حکومت سرپرست به کابل می‌آیند. گزاش شده که این هیأت روی موضوعاتی گوناگون از جمله اخراج مهاجران و نگرانی‌های امنیتی اسلام‌آباد گفت‌وگو خواهد کرد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv