وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان اعلام کرد که نزدیک به دو هزار تن مهاجران کشور از مرزهای تورخم و اسلام قلعه به کشور بازگشته‌اند. به گفته این وزارت، مهاجران برگشت‌کننده به‌منظور دریافت کمک به سازمان‌های بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند. وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان اعلام کرده که یک ‌هزار و ۵۴۸ مهاجر برگشت‌کننده از طریق […]

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان اعلام کرد که نزدیک به دو هزار تن مهاجران کشور از مرزهای تورخم و اسلام قلعه به کشور بازگشته‌اند. به گفته این وزارت، مهاجران برگشت‌کننده به‌منظور دریافت کمک به سازمان‌های بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان اعلام کرده که یک ‌هزار و ۵۴۸ مهاجر برگشت‌کننده از طریق مرز اسلام قلعه و ۴۸۱ برگشت‌کننده دیگر از طریق تورخم وارد افغانستان شده‌اند. به گفته این وزارت، مهاجران برگشت‌کننده به‌منظور دریافت کمک به سازمان‌های بین‌المللی مهاجرت معرفی شده و نیز برای شماری از خانواده برگشت‌کننده در مرز با پاکستان، از سوی کمیته‌های مؤظف رسیدگی به مشکلات مهاجرین، کمک‌های نقدی و غذایی توزیع شده‌است.

از سوی هم، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست در مصاحبه با رسانه‌ها گفته که اخراج اجباری مهاجران افغانستان از کشورهای همسایه، غیرقانونی و خلاف نورم‌های بین‌المللی است. با این حال، او افزوده که حکومت کنونی می‌خواهد که پناه‌جویان به کشور باز گردند.

همزمان با این، سازمان عفو بین‌الملل از جامعه جهانی خواسته که پرونده‌های مهاجرتی مهاجران افغانستان از پاکستان را تسریع کند. این سازمان (شب گذشته ۶ حمل) با نشر اعلامیه‌ای گفته که برنامه‌های پاکستان برای ادامه اخراج شهروندان افغانستان، جان بسیاری آنان‌را به خطر می‌اندازد: «از جامعه جهانی می‌خواهیم که پرونده‌های پناهندگی و اسکان مجدد شهروندان افغانستان در پاکستان را تسریع بخشد. همچنین از دولت پاکستان می‌خواهیم که اخراج‌های دسته‌جمعی مهاجران و پناه‌جویان را متوقف و از حقوق پناهندگان طبق قوانین بین‌المللی حقوق بشر محافظت کند».

این در حالی‌است که دولت پاکستان به تازگی اعلام کرده که مرحله دوم اخراج مهاجران افغانستان را از ۱۵ اپریل آغاز می‎‌کند. دولت پاکستان در مرحله اول این برنامه، بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر افغانستان را اخراج کرده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv