وزارت مهاجران و عودت‌کننده‌ها در ایکس از اخراج بیش از ۹۰۰ مهاجر افغانستان از پاکستان به کشور خبر داده‌است. به گفته‌ این وزارت، این افراد به تاریخ‌های ۷ و ۸ جدی از طریق گذرگاه تورخم به کشور بازگشته‌اند. در ادامه اخراج اجباری ‌پناه‌جویان افغانستان از پاکستان، وزارت مهاجرین و عودت‌کندگان اعلام کرده‌است که در روزهای […]

وزارت مهاجران و عودت‌کننده‌ها در ایکس از اخراج بیش از ۹۰۰ مهاجر افغانستان از پاکستان به کشور خبر داده‌است. به گفته‌ این وزارت، این افراد به تاریخ‌های ۷ و ۸ جدی از طریق گذرگاه تورخم به کشور بازگشته‌اند.

در ادامه اخراج اجباری ‌پناه‌جویان افغانستان از پاکستان، وزارت مهاجرین و عودت‌کندگان اعلام کرده‌است که در روزهای ۷ و ۸ ماه جدی سال روان، بیش از ۹۰۰ مهاجر افغانستان از پاکستان به کشور برگشته‌اند. این وزارت در صفحه ایکس خود نوشته است که این افراد از طریق گذرگاه تورخم به کشور بازگشته ‌اند.

در همین حال، شماری از آگاهان امور اخراج اجباری ‌پناه‌جویان افغانستان از پاکستان را خلاف قوانین مهاجرتی خوانده و می‌گویند که پاکستان نباید، در چنین شرایط به اخراج ‌پناه‌جویان افغانستان از این کشور دست بزند.

این در حالیست که عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست‌الوزرا اخیراً با انتقاد از چگونگی اخراج ‌پناه‌جویان افغانستان از کشورهای همسایه می‌گوید که تا کنون حدود ۸۰۰ هزار شهروند افغانستان به‌گونه‌ای اجباری به افغانستان برگشت داده شده‌اند. عبدالسلام حنفی می‌گوید با برگشت‌کنندگان از کشورهای همسایه کمک‌های مختلف به‌شمول پول نقد صورت گرفته‌‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv