از سی‌‎وپنجمین سالروز خروج نیروهای شوروی پیشین طی همایشی در مرکز فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی تبیان در کابل یادبود شد. سیدعیسی حسینی مزاری رییس این مرکز رشادت و فداکاری مردم افغانستان در برابر ارتش شوروی پیشین را ستود. وی در این مراسم، نسبت به برخورد کشورهای منطقه و جهان با افغانستان انتقاد کرد و از امریکا […]

از سی‌‎وپنجمین سالروز خروج نیروهای شوروی پیشین طی همایشی در مرکز فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی تبیان در کابل یادبود شد.

سیدعیسی حسینی مزاری رییس این مرکز رشادت و فداکاری مردم افغانستان در برابر ارتش شوروی پیشین را ستود. وی در این مراسم، نسبت به برخورد کشورهای منطقه و جهان با افغانستان انتقاد کرد و از امریکا خواست که پول‌های منجمد‌شده مردم افغانستان را آزاد کند.

در همین حال، رییس مرکز فرهنگی، مرکز فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی تبیان از کشورهای اسلامی انتقاد کرد که در برابر حملات هوایی و نسل‌کشی رژیم اسراییل در غزه بی‌تفاوت اند.

در بیست‌وششم ماه دلو سال ۱۳۶۷هجری خورشیدی، آخرین واحدهای ارتش اتحاد جماهیر شوروی پیشین، در نتیجه مبارزه مجاهدین افغانستان بیرون شدند و به حضور ۱۰ ساله‌شان در این کشور، پایان دادند.

تجاوز شوروی پیشین به افغانستان، پیامدهای ناگوار و ویران‌گری برای مرم افغانستان داشت. نیم میلیون شهید، میلیون‌ها آواره و معلول و یک کشور ویران؛ گوشه‌ای از پیامدهای این تجاور بود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv