سازمان جهانی صحت اعلام کرده که به حمایت از مراکز صحی در مناطق زلزله‌زده‌ هرات برای ارائه‌ خدمات صحی حیاتی ادامه می‌دهد. این نهاد در گزارشی گفته که هنوز بسیار از آسیب‌دیدگان در سرپناه‌های اضطراری به‌سر می‌برند و به خدمات صحی نیازدارند. از سوی هم، نماینده یونیسف وضعیت کودکان زلزله‌زده را مصیبت‌بار توصیف کرده‌است. همزمان […]

سازمان جهانی صحت اعلام کرده که به حمایت از مراکز صحی در مناطق زلزله‌زده‌ هرات برای ارائه‌ خدمات صحی حیاتی ادامه می‌دهد. این نهاد در گزارشی گفته که هنوز بسیار از آسیب‌دیدگان در سرپناه‌های اضطراری به‌سر می‌برند و به خدمات صحی نیازدارند. از سوی هم، نماینده یونیسف وضعیت کودکان زلزله‌زده را مصیبت‌بار توصیف کرده‌است.

همزمان با نگرانی‌ها از وضعیت دشوار زلزله‌زدگان در ولایت هرات؛ سازمان جهانی صحت می‌گوید که به حمایت خود از ۸ مرکز صحی در مناطق زلزله‌زده‌ هرات برای ارائه‌ خدمات صحی حیاتی ادامه می‌دهد. این نهاد با نشر گزارشی گفته‌است که حمایت از این مراکز شامل خدمات سراپا، تغذیه، قابلگی، واکسیناسیون، خدمات روانی- اجتماعی و دارو می‌شود. این نهاد گفته‌است که با گذشت بیش از صد روز از زمین‌لرزه‌های پیاپی در هرات، هنوز بسیاری از زلزله‌زدگان در سرپناه‌های مؤقت و اضطراری زندگی می‌کنند و به خدمات صحی مختلف نیازمند هستند. سازمان جهانی صحت افزوده که حمایت این نهاد و همکارانش برای حمایت از آسیب‌دیدگان و ارائه‌ خدمات صحی به آنان بسیار حیاتی بوده‌است: «در این مدت، همراه با ۲۰ نهاد صحی دیگر، به ۱۰۲ هزار و ۶۵۵ نفر در ولسوالی‌های گلران، انجیل، کوهسان، کوشک، زنده‌جان و شهر هرات خدمات صحی ارائه کردیم. برای افزایش آگاهی زلزله‌زدگان در مورد بیماری‌های عفونی، یک کارزار آگاهی‌دهی در این مورد نیز راه‌اندازی کرده و به ۳۳ هزار و ۵۸۷ نفر که ۱۶ هزار و ۲۷۵ نفر آنان زنان بودند، معلومات ارائه کرده‌ایم».

از سوی هم، فران اکیزا نماینده یونیسف گفته که کودکان زلزله‌زده در هرات در بخش مواد غذایی، خدمات صحی و آب آشامیدنی به حمایت‌های فوری نیاز دارند. به گفته او، هنوز هم وضعیت کودکان در مناطق زلزله‌زده مصیبت‌بار است: «بیشتر کودکان با از دست دادن والدین و نزدیکان‌شان از فشارهای روانی رنج می‌برند و در خیمهها زندگی میکنند که سردی هوا زندگی‌شان را تهدید می‌کند. با گذشت بیشتر از سه ماه از زمین لرزه‌ها، وضعیت کودکان در مناطق زلزله‌زده مصیبت‌بار است».

زمین‌لرزه‌های پیاپی در اواسط ماه میزان سال جاری خورشیدی چندین ولسوالی و شهر هرات در غرب کشور را لرزاند. بر اساس آمار سازمان جهانی صحت، بر اثر این زمین‌لرزه‌ها، یک هزار و ۴۸۲ نفر جان باختند و دو هزار و ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv