در ادامه نگرانی‌ها از وضاع برگشت‌کنندگان به کشور، سرپرست وزارت داخله در دیدار با معاون جدید یوناما در کابل، بر رسیدگی به وضعیت برگشت‌کنندگان از پاکستان تأکید کرد. معاون جدید یوناما در این دیدار بر ارایه خدمات بشردوستانه به افغانستان تعهد کرد. در همین حال، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که این کار پاکستان خلاف […]

در ادامه نگرانی‌ها از وضاع برگشت‌کنندگان به کشور، سرپرست وزارت داخله در دیدار با معاون جدید یوناما در کابل، بر رسیدگی به وضعیت برگشت‌کنندگان از پاکستان تأکید کرد. معاون جدید یوناما در این دیدار بر ارایه خدمات بشردوستانه به افغانستان تعهد کرد. در همین حال، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که این کار پاکستان خلاف تمام قوانین و اصول مهاجرتی است.

سراج‌الدین حقانی‌، سرپرست وزارت امور داخله با اندریکا رتواتی، معاون جدید یوناما در کابل و مسوول امور بشری و انکشافی سازمان ملل برای افغانستان دیدار کرد. وزارت داخله در خبرنامه‌ای گفته‌است که در این دیدار در پیوند به ارایه کمک‌ها و فراهم‌سازی زمینه بودوباش برای برگشت‌کنندگان به کشور گفت‌وگو شده‌است. خبرنامه می‌افزاید که معاون جدید یوناما در این دیدار بر ارایه خدمات بشردوستانه به افغانستان تعهد کرد. در همین حال، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که این کار پاکستان خلاف تمام قوانین و اصول مهاجرتی است.

از سوی هم، شماری از فعالان حقوق مهاجران می‌گویند که اخراج مهاجران باید طبق یک سلسله اصول، قواعد و معیارها صورت بگیرد. آنان می‌گویند که این اصول، شامل معیاری‌های حقوق بشری، قوانین مهاجران، اصل عدم تبعیض و تعهدات بین کشورها است.

نگرانی‌ها از برگشت مهاجران و اذیت و آزار پولیس پاکستان در حالی صورت می‌گیرد که اداره امور مهاجرت، پناهجویی و شهروندی کانادا اعلام کرده‌است که روز (جمعه ۲۹ جدی) ۳۱۹ شهروند افغانستان، با یک پرواز چارتر از پاکستان وارد شهر ونکوور شدند. کانادا این تعداد پناه‌جوی افغانستان را در حالی انتقال داده‌است که تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی با توجه به طرح حکومت پاکستان مبنی بر اخراج یک میلیون و هفت‌صد هزار مهاجر بدون مدارک قانونی، از کشورهای غربی خواسته که پناهندگان واجد شرایط را هرچه عاجل از پاکستان تخلیه کنند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv