معینیت هنر و فرهنگ وزارت اطلاعات و فرهنگ به هدف رسیدگی به مشکلات ناشران و کتاب‌فروشان نشستی را برگزار کرده‌است. در همین حال، شماری از کتاب‌فروشان اقتصاد ضعیف شهروندان کشور را از دلایل کمرنگ شدن بازار فروش کتاب عنوان می‌کنند. نشستی به سرپرستی عتیق‌الله عزیزی، معین هنر و فرهنگ وزارت اطلاعات و فرهنگ به‌منظور رسیدگی […]

معینیت هنر و فرهنگ وزارت اطلاعات و فرهنگ به هدف رسیدگی به مشکلات ناشران و کتاب‌فروشان نشستی را برگزار کرده‌است. در همین حال، شماری از کتاب‌فروشان اقتصاد ضعیف شهروندان کشور را از دلایل کمرنگ شدن بازار فروش کتاب عنوان می‌کنند.

نشستی به سرپرستی عتیق‌الله عزیزی، معین هنر و فرهنگ وزارت اطلاعات و فرهنگ به‌منظور رسیدگی به مشکلات ناشران و کتاب‌فروشان برگزار شد. عتیق‌الله عزیزی در این نشست گفت‌ که وظیفه این وزارت ایجاد سهولت‌های لازم برای ناشران و کتاب‌فروشان است. او همچنان اضافه کرد که در تلاش اند تا در این زمینه با وزارت مالیه و شهرداری کابل نشست‌هایی برگزار کنند.

درهمین حال، برخی از کتاب‌فروشان در کابل، می‌گویند که بیکاری و مشکلات اقتصادی باعث کمرنگ شدن بازار فروش کتاب شده‌است. محمد منیر رحمانی یک تن از کتاب‌فروشان در کابل از حکومت سرپرست می‌خواهد که جای مناسب برای کتاب‌فروشان فراهم کند و نیز برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نمایش‌گاه‌های کتاب راه‌اندازی کند.

علی رضا نستوه یکی از علاقه‌مندان و مشتریان که برای خرید کتاب به کتاب‌فروشی‌های جوی‌شیر آمده می‌گوید که مشکلات اقتصادی باعث شده که شهروندان نسبت به گذشته کمتر کتاب بخرند.

اگرچه بسیاری از ناشران و کتاب‌فروشان پیوسته از نهادینه نشدن فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور سخن می‌گفتند؛ اما اخیراً به دلایل فقر گسترده، بیکاری روزافزون و محدودیت‌های آموزشی و تحصیلی در کشور، بازار کتاب‌فروشی و کتاب‌خوانی بی‌رونق تر از پیش شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv