کابینه‌ی حکومت سرپرست امارت اسلامی در نشست روز دوشنبه دستور داده است که کار بند شاه و عروس در کابل باید هرچه زودتر تکمیل شود‌. در این نشست در مورد ادامه‌ی کار پروژه‌های بزرگ زیربنایی در کشور گفت‌وگو شده است. کابینه‌ی حکومت سرپرست امارت از وزارت انرژی و آب خواسته است که برای تکمیلی کار […]

کابینه‌ی حکومت سرپرست امارت اسلامی در نشست روز دوشنبه دستور داده است که کار بند شاه و عروس در کابل باید هرچه زودتر تکمیل شود‌.

در این نشست در مورد ادامه‌ی کار پروژه‌های بزرگ زیربنایی در کشور گفت‌وگو شده است. کابینه‌ی حکومت سرپرست امارت از وزارت انرژی و آب خواسته است که برای تکمیلی کار بند شاه و عروس در شمال کابل به گونه‌ی فوری اقدام کند. این بند در ولسوالی شکر دره کابل موقعیت دارد.

براساس معلومات حکومت پیشین، این بند ظرفیت ذخیره ۹.۳ میلیون متر مکعب آب را دارد. هم‌چنان بند شاه و عروس می‌تواند که ۱.۵ میگاوات برق نیز تولید کند.

این بند به ارزش ۵۲ میلیون دالر ساخته شده است که سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین را آبیاری و آب پنج میلیون شهروند پایتخت را تأمین می‌کند.

مسوولان اداره‌ی تنظیم انرژی پیش‌تر گفته بودند که کار بند شاه و عروس در حمل ۱۴۰۰ تکمیل و آماده آب‌گیری می‌شود، اما این روند در پی تحولات اخیر کشور متوقف شد.