حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان بار دیگر بر گشایش مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به روی دختران تأکید کرد. آقای کرزی همچنان گفته که تفاهم ملی برای صلح و ثبات دایمی ضروری است. حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در دیدار با دیمتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل، بار دیگر بر گشایش مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به روی دختران […]

حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان بار دیگر بر گشایش مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به روی دختران تأکید کرد. آقای کرزی همچنان گفته که تفاهم ملی برای صلح و ثبات دایمی ضروری است.

حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در دیدار با دیمتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل، بار دیگر بر گشایش مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به روی دختران تأکید کرده‌است. آقای کرزی در حساب کاربری شبکه‌ای ایکس خویش نوشته‌است که بازگشایی مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به روی دختران برای آینده روشن و ترقی کشور حیاتی است.

آقای کرزی همچنان در این دیدار، تأکید کرد که برای صلح و ثبات دایمی در کشور تفاهم ملی ضروری است.

پس از رویکار آمدن حکومت سرپرست در کشور در ۱۵ آگست ۲۰۲۱، مکتب‌های دختران بالاتر از صنف ششم و در دسامبر ۲۰۲۲ دانشگاه‌ها به روی دختران بسته شد. اگرچه مقام‌های حکومت سرپرست این ممنوعیت را مؤقتی می‌خوانند، اما هنوز روشن نیست که چه زمانی محدودیت آموزشی دختران برطرف خواهد شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv