فران اکیزا، نماینده صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد “یونیسف” در افغانستان در دیدار با حیات‌الله مبارک، معاون والی کندهار گفته که در سال جاری به بیش از ۲۳ میلیون شهروند افغانستان خدمات ارایه کرده‌‌اند. در ادامه‌ی نگرانی‌های جهانی از وضعیت بشری در افغانستان، نماینده صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد “یونیسف” در […]

فران اکیزا، نماینده صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد “یونیسف” در افغانستان در دیدار با حیات‌الله مبارک، معاون والی کندهار گفته که در سال جاری به بیش از ۲۳ میلیون شهروند افغانستان خدمات ارایه کرده‌‌اند.

در ادامه‌ی نگرانی‌های جهانی از وضعیت بشری در افغانستان، نماینده صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد “یونیسف” در افغانستان در دیدار با حیات‌‌الله مبارک معاون والی کندهار گفته که در سال جاری به بیش از ۲۳ میلیون کودکان و شهروندان افغانستان خدمات ارایه کرده ‌اند.

از سوی دیگر، دفتر هماهنگی امور کمک ‌های بشری ملل متحد “اوچا” می‌گوید که از جنوری تا اکتوبر سال روان میلادی، سازمان ‌های امدادرسان، ۲۶٫۵ میلیون تن را تحت پوشش برنامه‌‌های خود قرار داده‌اند که از این میان ۲۲٫۹ نیازمند مستقیم کمک دریافت کرده‌اند.

اوچا همچنان تاکید کرده‌است که میلیون‌ها نفری که کمک دریافت کرده‌‌اند، در ماه‌های آینده، نیازمند حمایت‌های مستمر از جمله بسته‌های مناسب برای رفع نیازهای مختلف مانند غذا، پول نقد، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، سرپناه مناسب و دسترسی به آب خواهند بود و اما به‌دلیل کمبود بودجه، این کمک‌ها با خطر قطع‌‌شدن مواجه شده‌است.

درهمین حال، شماری از آگاهان امور اقتصادی می‌گویند که جلب کمک‌های بشردوستانه از سوی حکومت سرپرست، تنها راه برای گذر از مشکلات موجود در کشور است.

این در حالی‌است که با تجربه سه‌سال خشکسالی‎‌های پیهم در کشور، بحران اقتصادی گسترده‌شده و در کنار این مشکلات، زلزله‌های پیهم در هرات و برگشت هزاران شهروند اخراج‌شده از سوی پاکستان، بحران بشری را در افغانستان عمیق‌‌تر کرده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv