کمشنری عالی سازمان ملل متحد اعلام کرده‌است که حکومت پاکستان اعتبار کارت شناسایی پناه‌جویان ثبت‌شده افغانستان در این کشور را تا اوایل سال ۱۴۰۳ خورشیدی تمدید کرده‌است. از سوی هم، شماری از آگاهان امور تمدید کارت‌های پناه‌جویان را خبر خوب برای مهاجران کشور می‌دانند. کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهند‌گان روز (چهارشنبه، ۱۸ […]

کمشنری عالی سازمان ملل متحد اعلام کرده‌است که حکومت پاکستان اعتبار کارت شناسایی پناه‌جویان ثبت‌شده افغانستان در این کشور را تا اوایل سال ۱۴۰۳ خورشیدی تمدید کرده‌است. از سوی هم، شماری از آگاهان امور تمدید کارت‌های پناه‌جویان را خبر خوب برای مهاجران کشور می‌دانند.

کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهند‌گان روز (چهارشنبه، ۱۸ دلو) در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرده که کارت‌های اعتباری پناه‌جویان ثبت‌شده افغانستان (پی‌او‌آر) در این کشور را تا اوایل سال ۱۴۰۳ خورشیدی تمدید کرده‌است.

همزمان با این، رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که پولیس این کشور از ۱۵ تا ۱۷ دلو سه هزار و ۷۶ پناه‌جوی افغانستانی را اخراج کرده‌است. بر بنیاد گزارش این رسانه‌ها، یک‌هزار و ۱۴۵ مرد، ۹۲۴ زن و یک هزار و ۷ کودک شامل پناه‌جویان اخراج‌شده هستند.

این درحالی‌است که برنامه جهانی غذا چند پیش در شبکه ایکس با ابراز نگرانی از وضعیت مهاجران برگشت‌کننده از پاکستان اظهار داشت که، شمار زیادی از پناه‌جویان افغانستان بدون پشتوانه اقتصادی هستند. این سازمان افزوده که بیش از نیمی از بازگشت‌کنند‌گان از پاکستان به افغانستان، به کمک‌های فوری غذایی و چالش‌های گوناگون روبه‌رو هستند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv