وزارت صحت عامه از افزایش بیماری کانگو در کشور نگرانی می‌کنند. سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید که تاکنون ۱۰۶ مورد این بیماری ثبت شده و تعداد هفت تن جان باخته‌اند. سخنگوی این وزارت می‌گوید که تیم‌های صحی در صدد جلوگیری این بیماری اند و از مردم خواست که برای جلوگیری از این بیماری راهنمایی صحی […]

وزارت صحت عامه از افزایش بیماری کانگو در کشور نگرانی می‌کنند. سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید که تاکنون ۱۰۶ مورد این بیماری ثبت شده و تعداد هفت تن جان باخته‌اند.

سخنگوی این وزارت می‌گوید که تیم‌های صحی در صدد جلوگیری این بیماری اند و از مردم خواست که برای جلوگیری از این بیماری راهنمایی صحی را در نظر بگیرند.

این یک بیماری انتانی زنوتیک است که عامل مرض یک نوع ویروس است که انتقال دهندۀ آن یک نوع کنه می‌باشد. این کنه در وجود حیوانات پستاندار و حیواناتی که پشم‌‌دار هستند وجود دارد و با مکیدن خون حیوانات، می‌تواند که آنها را مصاب کند و از حیوان‌به‌حیوان و از حیوان به انسان و از انسان به انسان مرض را منتقل کند.

وزارت صحت عامه از ثبت ۱۰۶مورد مثبت بیماری کنگو در افغانستان و ۷ مورد هلاکت افراد مبتلا به این بیماری خبر می‌دهد. شرافت زمان عمار سخنگوی این وزارت در پیامی می‌گوید که تنها در هفته گذشته ۹۱ تن به این بیماری مبتلا شدند که از این میان چهار تن جان باخته‌اند.

مقام‌های حکومت سرپرست چند روز پیش از جان باختن یک داکتر و مبتلا شدن پنج کارمند صحی به بیماری تب کنگو در ولایت جوزجان خبرداده بودند.

داکتران توصیه می‌‌کنند که قصاب ‌ها و کسانی که مواشی را نگهداری می‌‌کنند هنگام نزدیک شدن به‌حیوانات از احتیاط کار گرفته و تدابیر وقایوی داشته باشند تا از یک‌سو خودشان از بیماری تب کنگو در امان بمانند و از سوی دیگر سبب انتقال این بیماری به‌دیگران نشوند.