در ادامه‌ی نگرانی‌ها مبنی بر اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان، سفیر جاپان در دیدار با سرپرست وزارت داخله از ادامه کمک‌های کشورش برای مهاجران به افغانستان اطمینان داده‌است. افزون بر این، حکومت پاکستان مقررات تازه‌ای را برای پناه‌جویان افغانستان در این کشور، وضع کرده‌است. در ادامه‌ی نگرانی‌ها مبنی بر اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از […]

در ادامه‌ی نگرانی‌ها مبنی بر اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان، سفیر جاپان در دیدار با سرپرست وزارت داخله از ادامه کمک‌های کشورش برای مهاجران به افغانستان اطمینان داده‌است. افزون بر این، حکومت پاکستان مقررات تازه‌ای را برای پناه‌جویان افغانستان در این کشور، وضع کرده‌است.

در ادامه‌ی نگرانی‌ها مبنی بر اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان، تاکایوشی کورومیا، سفیر جاپان در افغانستان در دیدار با سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله از ادامه‌ی کمک‌های کشورش با افغانستان اطمینان داده‌است. وزارت داخله در پلتفرم ایکس، نگاشته که سفیر کورومیا تأکید کرده که جاپان در شرایط دشوار در کنار افغانستان و مردمش ایستاد خواهد بود. آقای کورومیا افزوده که کشورش در بخش پناه‌جویان و خدمات صحی به کمک‌های دوامدار خود ادامه خواهد داد.

در کنار این، حکومت پاکستان اعلام کرده که پناه‌جویان افغانستانی دارنده پرونده‌های مهاجرت به کشور‌های سومی می‌توانند تا اخیر ماه فبروری سال آینده در پاکستان بمانند. بر اساس این تصمیم، اگر پناه‌جویان افغانستان پس ازماه فبروری باز هم در پاکستان بمانند، ۸۰۰ دالر جریمه ‌می‌شوند و ماهانه باید ۱۰۰ دالر برای حکومت آن کشور بپردازند: در نشست روز (چهارشنبه، ۲۲ قوس) کابینه توافق شد تا هر شهروند افغانستان که از پاکستان به کشورهای غربی می‌رود، باید ۴۰۰ دالر به عنوان فیس خروجی بپردازد. در گذشته از هر شهروندان افغانستان حدود، ۸۰۰ دالر گرفته می‌شد.″

افزون بر این، سفیر چین در کابل در دیدار با سرپرست وزارت اقتصاد و مسؤل جلب‌و‌جذب کمک‌ها از آغاز روند امدادرسانی کشورش به بازگشت‌‌کنندگان افغانستان از پاکستان در آینده نزدیک خبر داده و افزوده که مقداری از این کمک‌‌ها از طریق راه‌ آهن به‌زودی به افغانستان ارسال خواهد شد.

همچنین، با آغاز روند اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار تن به کشور برگشته‌اند. این در حالی‌است که پیش‌تر سازمان ملل هشدار داده بود که اگر به بازگشت‌کنند‌گان افغانستان سرپناه ساخته نشود، آنان در فصل زمستان با مرگ روبه‌رو خواهند شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv