وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان اعلام کرده‌است که تنها در یک ‌ماه گذشته، نزدیک به یک‌صد هزار پناه‌جوی افغانستان از کشورهای ایران و پاکستان به کشور برگشته‌اند. در ادامه اخراج اجباری مهاجران افغانستان از پاکستان، وزارت مهاجرین وعودت‌کنندگان اعلام کرده‌است که روزانه شماری زیادی از شهروندان کشور از ایران و پاکستان به کشور باز می‌گردند که […]

وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان اعلام کرده‌است که تنها در یک ‌ماه گذشته، نزدیک به یک‌صد هزار پناه‌جوی افغانستان از کشورهای ایران و پاکستان به کشور برگشته‌اند.

در ادامه اخراج اجباری مهاجران افغانستان از پاکستان، وزارت مهاجرین وعودت‌کنندگان اعلام کرده‌است که روزانه شماری زیادی از شهروندان کشور از ایران و پاکستان به کشور باز می‌گردند که تنها در یک‌ماه گذشته بیش از ۹۸ هزار تن از این دو کشور به افغانستان بازگشته‌اند. عبدالمطلب سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت‌کنند‌گان می‌گوید که حکومت سرپرست تلاش می‌کند که تا به وضعیت برگشت‌کنند‌گان اجباری رسیدگی کند.

این در حالی‌است که دفتر هماهنگی کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) می‌گوید که تا ماه جنوری پاکستان ۵۰۰ هزار پناه‌جوی افغانستان را از خاک خود بیرون کرده‌است. این اداره گفته‌است که مؤسسات کمک‌رسانی به مشکلات عودت‌کنند‌گان رسید‌گی می‌کنند؛ اما برای حل دائمی آن به بودجه اضطراری نیاز دارند. در گزارش این اداره آمده‌است که از جمله ۵۰۰ هزار مهاجر برگشته تقریبا ۶۰ در صد آنان کودکان و اشخاص کمتر از سن ۱۸ سال اند.

این در حالی‌است که پاکستان به بیش از ۱.۷۳ میلیون پناه‌جوی بدون مدرک شناسایی افغانستان تا اول ماه نوامبر سال گذشته میلادی مهلت داده بود که خاک این کشور را ترک و در غیر این صورت توسط پولیس اخراج خواهند شد. پس از پایان این مهلت، پولیس پاکستان بازداشت و اخراج مهاجران و پناه‌جویان را آغاز کرده و بر اساس گزارش سازمان ملل، روزانه هزاران تن وارد افغانستان می‌شوند. اخراج اجباری مهاجران به روابط دو کشور تأثیر گذشته و بر تنش‌ها افزوده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv