در ادامه نگرانی‌ها از وضعیت زنان در افغانستان، شماری از فعالان حقوق زن بار دیگر، خواستار لغو محدودیت‌ها علیه زنان در کشور شدند. آنان می‌گویند که ادامه این محدودیت‌ها بر وضعیت روحی زنان و دختران تاثیر منفی دارد. پس از روی‌کار آمدن حکومت سرپرست در کشور، دیده می‌شود که با گذشت بیشتر از دو سال […]

در ادامه نگرانی‌ها از وضعیت زنان در افغانستان، شماری از فعالان حقوق زن بار دیگر، خواستار لغو محدودیت‌ها علیه زنان در کشور شدند. آنان می‌گویند که ادامه این محدودیت‌ها بر وضعیت روحی زنان و دختران تاثیر منفی دارد.

پس از روی‌کار آمدن حکومت سرپرست در کشور، دیده می‌شود که با گذشت بیشتر از دو سال هنوز محددویت‌ها لغو نشده‌است. سازمان ملل و نهادهای حامی حقوق زنان طی این مدت بارها خواستار رفع محدویت‌ها علیه زنان در افغانستان شده‌اند. در تازه‌ترین مورد، شماری از فعالان حقوق زنان بار دیگر خواستار لغو محدودیت‌ها علیه زنان شدند. آنان می‌گویند که ادامه این محدودیت‌ها بر وضعیت روحی زنان و دختران تاثیر منفی به جا خواهد گذاشت. آنان همچنان از جامعه جهانی می‌خواهند که در زمینه تأمین حقوق زنان افغانستان تلاش کنند.

درهمین حال شماری از آگاهان امور اقتصادی می‌گوید که حکومت سرپرست باید در بخش از سرگیری فعالیت‌های زنان تلاش کند. به گفته آنان بیشتر زنانی که در بخش‌های مختلف فعالیت داشتند، تنها نان‌آور خانوداده‌های خویش بودند و در صورت که این محدویت‌ها ادامه داشته باشد، وضع اقتصادی زنان بدتر خواهد شد.

این در حالیست که مقام‌های حکومت سرپرست از آغاز وضع این محدویت‌ها گفته‌اند که آنان مخالف کار و فعالیت زنان و دختران نیستند و این محدویت‌ها به‌گونه‌ی مؤقتی است. آنها گفته‌اند که در تلاش مهیاسازی فضای مناسب با در نظر داشت شریط اسلامی برای آموزش و کار زنان هستند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv