در ادامه‌ی نگرانی‌ها از وضعیت بد مهاجران اخراج‌شده، سرپرست وزارت مهاجرین و عودت‌‌کنندگان خواستار افزایش کمک‌های نهادهای مددرسان بین‌المللی به بازگشت‌کنندگان در افغانستان شده‌است. با ختم ضرب‌الاجل تعیین‌شده از سوی حکومت پاکستان، اکنون هزاران تن از مهاجران افغانستان وارد کشور شده‌اند و با مشکلات زیادی از جمله نبود سرپناه، جاه برای بودوباش و سایر مشکلات […]

در ادامه‌ی نگرانی‌ها از وضعیت بد مهاجران اخراج‌شده، سرپرست وزارت مهاجرین و عودت‌‌کنندگان خواستار افزایش کمک‌های نهادهای مددرسان بین‌المللی به بازگشت‌کنندگان در افغانستان شده‌است.

با ختم ضرب‌الاجل تعیین‌شده از سوی حکومت پاکستان، اکنون هزاران تن از مهاجران افغانستان وارد کشور شده‌اند و با مشکلات زیادی از جمله نبود سرپناه، جاه برای بودوباش و سایر مشکلات دیگر دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

درهمین حال، خلیل‌الرحمان حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنند‌گان خواستار افزایش کمک‌های نهادهای مددرسان بین‌المللی به بازگشت‌کنندگان در افغانستان شده‌است.

آقای حقانی این موضوع را در دیدار با رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت بیان کرده و افزوده که نهادهای کمک‌رسان وضعیت بازگشت‌کنند‌گان افغانستان را از نزدیک مشاهده کنند.

وی همچنان خواستار کمک نهادهای مددرسان در زمینه آموزش، صحت و تهیه سرپناه به بازگشت‌کنندگان شده‌است.

با این حال رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت در این دیدار گفته‌است که نهادهای مددرسان در تلاش ارائه کمک به بازگشت‌کنند‌گان افغانستان در فصل زمستان هستند.

این در حالی‌است که در این اواخر صدها هزار پناه‌جوی افغانستان از کشورهای ایران و پاکستان داوطلبانه و یا هم به‌گونه‌ای اجباری اخراج و به کشور برگشته‌‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv