مسؤلان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کارزار ملی نهال‌شانی بهاری را راه‌اندازی کردند. معاون سیاسی رئیس‌الوزرا گفت که افغانستان از تغییرات اقلیمی متضرر گشته و جنگ‌های پسین آنرا تشدید کرده‌است. سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفت که پس از تسلط حکومت سرپرست بر افغانستان، بیش از ۸۰ میلیون نهال در سراسر افغانستان غرس شده‌است. […]

مسؤلان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کارزار ملی نهال‌شانی بهاری را راه‌اندازی کردند. معاون سیاسی رئیس‌الوزرا گفت که افغانستان از تغییرات اقلیمی متضرر گشته و جنگ‌های پسین آنرا تشدید کرده‌است. سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفت که پس از تسلط حکومت سرپرست بر افغانستان، بیش از ۸۰ میلیون نهال در سراسر افغانستان غرس شده‌است.

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری نشستی را زیر نام «کمپاین ملی نهال‌شانی بهاری» در منطقه‌ای بادام‌باغ شهر کابل برگزار کرد. معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این نشست، نهال‌شانی را وظیفه هر شهروند کشور دانست و تأکید کرد که افغانستان از تغییرات اقلیمی متضرر گشته و جنگ‌های پسین آنرا تشدید کرده‌است. مولوی عبدالکبیر ضمن تأکید بر کنترل آب‌های کشور، اضافه کرد که پایتخت‌نشینان با کمبود آب آشامیدنی روبه‌رو اند و حکومت سرپرست تلاش می‌کند تا آب پنجشیر را به کابل منتقل کند.

افزون بر این، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید که که از هنگام روی‌کارآمدن حکومت سرپرست در کشور، حدود ۸۲ نهال در سراسر کشور غرس شده‌است. عطاءالله عمری در ادامه سخنانش افزود که بخش زراعت، آبیاری و مالداری این وزارت به‌گونه‌ای سنتی است و پیش‌رفت قابل توجهی نکرده؛ اما این وزارت تلاش دارد تا این بخش‌ها را توسعه دهد.

در کنار این، معین مسلکی وزارت اقتصاد خشک‌سالی را نه‌تنها برای افغانستان؛ بل‌که برای کل منطقه یک مشکل می‌خواند و می‌افزاید که بهترین راه‌ حل برای فایق ‌آمدن بر این چالش، روند مستمر غرس نهال است.

گفتنی‌است که وزارت زراعت، آبیاری و مالداری همه ساله کارزاهای نهال‌شانی را در سراسر کشور راه‌اندازی می‌کند تا شهروندان کشور را برای غرس نهال ترغیب کند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv