وزارت دولت در امور رسیدگی به‌حوادث از سرازیر شدن سیلاب‌ها در هشت ولایت کشور خبر داده‌است. سخنگوی این وزارت می‌گوید که این سیلاب‌ها، جان ۳۸ تن را گرفته و ۵۷ زخمی به‌جای گذاشته است. وی می‌گوید که روند توزیع کمک‌های عاجل و بشردوستانه به‌آسیب‌دیدگان این حوادث جریان دارد. وی افزوده است که این وزارت از […]

وزارت دولت در امور رسیدگی به‌حوادث از سرازیر شدن سیلاب‌ها در هشت ولایت کشور خبر داده‌است.

سخنگوی این وزارت می‌گوید که این سیلاب‌ها، جان ۳۸ تن را گرفته و ۵۷ زخمی به‌جای گذاشته است. وی می‌گوید که روند توزیع کمک‌های عاجل و بشردوستانه به‌آسیب‌دیدگان این حوادث جریان دارد. وی افزوده است که این وزارت از بهر جلوگیری از تلفات هرچه بیشتر حوادث طبیعی روند مصوون‌سازی محلات و طبیق پروژه‌های کوچک وقایوی در سطع کشور را به‌همکاری موسسه‌های بین‌المللی آغاز کرده‌است.

در ادامه سرازیر شدن سیلاب‌ها در شماری از ولایت‌های کشور، این‌که شفیع‌الله رحیمی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به‌حوادث از سرازیر شدن سیلاب‌ها در هشت ولایت کشور خبر داده و می‌گوید که در اثر سیلاب‌های اخیر در هشت ولایت کشور ۳۸ تن جان باخته‌اند و ۵۷ تن دیگر زخمی و همچنان دو تن ناپدید شده‌اند. وی افزده است که بیشتر از ۹۰۰ منزل مسکونی به‌گونه کلی و قسمی تخریب و همچنان ۴۵۶ راس مواشی و حاصلات بیشتر از هفت هزار جریب زمین زارعتی و باغ‌ها میوه از بین رفته است.

سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به‌حوادث می‌گوید که روند توزیع کمک‌های عاجل و بشردوستانه به‌آسیب‌دیدگان این حوادث جریان دارد.

رحیمی همچنان می‌گوید که این وزارت از بهر جذب کمک‌های هرچه بیشتر جلساتی را با نهادهای ملی و بین‌المللی دایر نموده‌است. وی افزده که این وزارت روند مصوون‌سازی محلات و طبیق پروژه‌های کوچک وقایوی در سطع کشور را به‌همکاری موسسه‌های بین‌المللی آغاز کرده‌است.

این در حالی‌است که در دوسال اخیر حوادث طبیعی چون سیلاب و زلزله جان شماری زیادی از شهروندان را گرفته و شمار دیگری را در وضعیت بد اقتصادی قرار داده‌است.