کنسلگری حکومت سرپرست در کراچی اعلام کرده‌است که بیش از ۵۰ زندانی افغانستان از زندان‌های ایالت سند پاکستان آزاد شده‌اند. ۱۱ کودک نیز شامل زندانیان رهاشده اند. کنسلگری حکومت سرپرست در شهر کراچی پاکستان می‌گوید که ۵۴ تن از زندانی‌های اهل افغانستان از زندان‌های ایالت سند این کشور آزاد شده‌اند. عبدالجبار تخاری، سرپرست کنسلگری افغانستان […]

کنسلگری حکومت سرپرست در کراچی اعلام کرده‌است که بیش از ۵۰ زندانی افغانستان از زندان‌های ایالت سند پاکستان آزاد شده‌اند. ۱۱ کودک نیز شامل زندانیان رهاشده اند.

کنسلگری حکومت سرپرست در شهر کراچی پاکستان می‌گوید که ۵۴ تن از زندانی‌های اهل افغانستان از زندان‌های ایالت سند این کشور آزاد شده‌اند. عبدالجبار تخاری، سرپرست کنسلگری افغانستان در کراچی می‌گوید که این افراد (چهارشنبه، ۱۵ حمل) آزاد و به افغانستان منتقل شده‌اند. سرپرست کنسلگری افغانستان در کراچی اضافه می‌کند که ۱۱ کودک نیز در میان افراد آزادشده هستند.

سرپرست کنسلگری افغانستان جزئیاتی در مورد این‌که این افراد به چه جرمی و چه مدتی در پاکستان زندانی بودند، ارائه نکرده‌است. تخاری می‌گوید که پیش از این چهار هزار و ۱۱۱ زندانی دیگر اهل افغانستان از زندان‌های ایالت سند پاکستان آزاد شده‌اند و هنوز نیز در حدود ۵۰ تن دیگر در زندان‌های ایالت سند زندانی هستند.

گفتنی‌است که پاکستان در نیمه‌ دوم سال گذشته‌ میلادی، روند اخراج مهاجران بدون اسناد افغانستان را آغاز کرد و در جریان این روند، گزارش‌هایی از بازداشت شمار زیادی از مهاجران از سوی پولیس این کشور منتشر شد.