در ادامه نگرانی‌ها از اوضاع مهاجران افغانستان، سازمان بین‌المللی مهاجرت گزارش داده‌است که از آغاز روند اخراج مهاجرین غیرقانونی تا ۲۴ فبروری امسال، بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر از این کشور به افغانستان برگشت داده‌ شده‌اند. در ماه‌های اخیر، شرایط برای شهروندان افغانستان مقیم پاکستان به‌طور فزاینده‌ای دشوار شده‌است و بسیاری را وادار به بازگشت […]

در ادامه نگرانی‌ها از اوضاع مهاجران افغانستان، سازمان بین‌المللی مهاجرت گزارش داده‌است که از آغاز روند اخراج مهاجرین غیرقانونی تا ۲۴ فبروری امسال، بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر از این کشور به افغانستان برگشت داده‌ شده‌اند.

در ماه‌های اخیر، شرایط برای شهروندان افغانستان مقیم پاکستان به‌طور فزاینده‌ای دشوار شده‌است و بسیاری را وادار به بازگشت به سرنوشت نامعلومی در افغانستان کرده‌است. سازمان بین‌المللی مهاجرت گزارش داده‌است که از نوامبر سال گذشته که پاکستان روند اخراج مهاجرین غیرقانونی را آغاز کرد، تا ۲۴ فبروری امسال، حدود ۵۲۵ هزار مهاجر افغانستانی که بیشترشان فاقد مدارک قانونی بودند، از طریق گذرگاه تورخم و بولدک به کشورشان برگشتند. این سازمان همچنان گفته‌است که روند بازگرداندن مهاجرین افغانستان از پاکستان و تعداد افرادی که از نقاط مرزی عبور می‌کنند به سطح قبل از بحران بازگشته‌است: «از نومبر ۲۰۲۳، پس از اجرایی‌شدن فرمان حکومت پاکستان در مورد مهاجرین غیرقانونی، صدها هزار افغانستانی تحت تاثیر این فرمان مجبور به بازگشت شدند. بر اساس آمار ما، تخمین زده می‌شود که ۸۰ درصد از متاثرشدگان زن و کودک اند».

درهمین حال، شماری از فعالان حقوق مهاجران می‌گویند که حکومت کنونی کشور باید برای پناه‌جویان و برگشت‌کنندگان به کشور یک سلسله اقدام سیاسی و اجتماعی را روی‌دست گیرد تا بتواند به این افراد کمک‌های اولیه و اساسی فراهم کند.

این در حالیست که رسانه‌های پاکستان در جریان همین هفته به نقل از وزارت امور داخله این کشور گزارش دادند که اسلام‌آباد مرحله دوم اخراج حدود ۸۵۰ هزار مهاجر ثبت‌شده افغانستان را به تاریخ ۱۵ اپریل آغاز می‌کند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv