در ادامه نگرانی‌ها از وضعیت زلزله‌زدگان هرات، سازمان ملل متحد اعلام کرد که برای بازسازی زیرساخت‌های اساسی در مناطق زلزله‌زده‌ هرات به بیش از ۴۰۰ میلیون دالر بودجه نیاز است. در همین حال، شماری از آگاهان اقتصادی می‌گویند که زمین‌لزره‌های پسین خسارات زیادی به بار آورده و حکومت سرپرست و نهادهای امدادرسان باید برای کمک […]

در ادامه نگرانی‌ها از وضعیت زلزله‌زدگان هرات، سازمان ملل متحد اعلام کرد که برای بازسازی زیرساخت‌های اساسی در مناطق زلزله‌زده‌ هرات به بیش از ۴۰۰ میلیون دالر بودجه نیاز است. در همین حال، شماری از آگاهان اقتصادی می‌گویند که زمین‌لزره‌های پسین خسارات زیادی به بار آورده و حکومت سرپرست و نهادهای امدادرسان باید برای کمک به این زلزله‌زدگان تلاش بیشتر نمایند.

سازمان ملل متحد در گزارش جدیدش می‌گوید که ارزیابی نیازسنجی‌ پس از فاجعه نشان می‌دهد که برای بازسازی زیرساخت‌های اساسی در مناطق زلزله‌زده‌ هرات به ۴۰۲.۹ میلیون دالر بودجه نیاز است. این سازمان همچنان افزود که زمین ‌لرزه‌های هرات تا ۲۱۷ میلیون دالر خسارت مستقیم و ۷۸.۹ میلیون دالر خسارت دیگر به مناطق زلزله‌زده وارد کرده‌است. در این گزارش آمده‌است که بخش آموزش، بخشی دیگریست که بر اثر زمین‌لرزه، بیشترین آسیب را دیده‌است. این نهاد خاطر نشان کرد که در حال حاضر ۱۸۰ هزار دانش‌آموز و ۴ هزار و ۳۹۰ آموزگار در مناطق زلزله‌زده دچار مشکل هستند.

بر اساس یافته‌های گزارش سازمان ملل زیر نام، «ارزیابی نیازسنجی پس از فاجعه»، زمین‌لرزه‌های هرات دست‌کم، ۲۷۵ هزار تن را تحت‌تاثیر قرار داده که شامل ۱۷هزار و ۳۵۸ زن باردار، ۱۷هزار و ۱۴۶ کودک، ۳ هزار و ۹۷۶ خانواده و ۲۰۷ خانوار سال‌مند، ۶ هزار و ۸۰۶ خانوار با سرپرستی زنان، ۳ هزار و ۱۷۶ تن با بیماری مزمن و ۱۴۷ هزار کودک زیر ۱۸ سال می‌شوند.

نرسیدن کمک‌های بشر دوستانه در شرایط کنونی که هزاران تن از کشورهای همسایه اخراج شده‌ و فقر و بیکاری در کشور نیز در بلندترین میزان خود قرار دارد، می‌تواند به‌لحاظ بشری فاجعه‌بار باشد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv