کمیساری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهند‌گان گفته که برای رسیدگی به امور پناه‌جویان و حمایت از آنان در افغانستان و پاکستان، به ۵۱.۹ میلیون دالر نیاز است. با برگشت هزاران اخراجی از پاکستان و گسترش قفر و بیکاری، نگرانی‌های شهروندان کشور نسبت به هر زمان دیگری از اوضاع کنونی افزایش یافته‌است. کمیساری عالی […]

کمیساری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهند‌گان گفته که برای رسیدگی به امور پناه‌جویان و حمایت از آنان در افغانستان و پاکستان، به ۵۱.۹ میلیون دالر نیاز است.

با برگشت هزاران اخراجی از پاکستان و گسترش قفر و بیکاری، نگرانی‌های شهروندان کشور نسبت به هر زمان دیگری از اوضاع کنونی افزایش یافته‌است. کمیساری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهند‌گان گفته که برای رسید‌گی به امور پناه‌جویان و حمایت از آنان در افغانستان و پاکستان، به ۵۱.۹ میلیون دالر نیاز است. طبق گزارش این نهاد، برای رسیدگی به وضعیت مهاجران ۴۳.۴۸ میلیون دالر برای افغانستان از نوامبر ۲۰۲۳ تا جولای ۲۰۲۴ نیاز است و ۸.۴۳ میلیون دالر نیز در پاکستان برای رسید‌گی به امور مهاجران هزینه خواهد شد.

درهمین حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست در رابطه به کمک‌های سازمان‌های مختلف به مهاجران افغانستان در داخل و خارج از کشور می‌گوید که افغانستان و شهروندان کشور نسبت به هر زمان دیگر برای عبور از وضعیت کنونی و سرمای پیش‌رو به کمک‌های بشر دوستانه ضروت  دارند.

در بخشی از این گزارش همچنان آمده‌است که روزانه به‌گونه‌ای اوسط یک هزار و ۵۰۰ تن در زمان تهیه این گزارش از گذرگاه‌های مرزی عبور می‌کردند، در حالی که این رقم در هفته اول نوامبر سال گذشته میلادی ۱۸ هزار و ۲۰۰ تن بود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv