سازمان ملل اعلام کرد که آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه‌ی هرات هنوزهم به کمک‌های فوری نیاز دارند. این سازمان گفته که از ۹۳ میلیون دالر مورد نیاز، ۲۴ میلیون تحویل یا تعهد داده شده‌است. در سومین هفته‌ی زمین‎لرزه‌ی مرگ‌بار در هرات، سازمان ملل اعلام کرد که هنوزهم به کمک‌های فوری نیاز است تا به نیازهای جدی و حساس […]

سازمان ملل اعلام کرد که آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه‌ی هرات هنوزهم به کمک‌های فوری نیاز دارند. این سازمان گفته که از ۹۳ میلیون دالر مورد نیاز، ۲۴ میلیون تحویل یا تعهد داده شده‌است.

در سومین هفته‌ی زمین‎لرزه‌ی مرگ‌بار در هرات، سازمان ملل اعلام کرد که هنوزهم به کمک‌های فوری نیاز است تا به نیازهای جدی و حساس آسیب‌دیدگان رسیدگی شود. این سازمان گفته از ۹۳ میلیون دالر مورد نیاز ۲۴ میلیون دالر تحویل یا قول داده شده‌است. دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد “اوچا” در نخستین گزارش خود از وضعیت کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه‌ی هرات نوشت که هنوز به ۶۹ دالر دیگر نیاز است: ۱۱۴ هزار نفر نیازمند کمک فوری تشخیص داده شده‌اند و از آن جمله ۱۰۳ هزار نفر تحت پوشش کمک‌ها قرار گرفته‌اند. این کمک‌ها عمدتاً غذا بوده‌است. در این مدت برای ۴۳ هزار نفر به‌نحوی سرپناه فراهم شده و به حدود ۷ هزار و ۳۰۰ خانوار نزدیک به دو میلیون دالر کمک نقدی توزیع شده‌است.″

درهمین حال، رسانه‌های ایرانی گزارش دادند که پنجمین محموله کمک‌ها به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه‌ی هرات به ارزش حدود ۱۰۰ هزار دالر است که شامل مواد غذایی و کمپل می‌شود، به افغانستان فرستاده شده‌است. همچنان، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخن‌گوی وزارت خارجه از رسیدن نخستین محموله کمکی تاجیکستان به هرات خبر داده‌است. به گفته‌ی تکل این محموله شامل اقلام خوراکی، پوشاک، دوا، وسایل بازسازی و برخی اقلام دیگر است. با این حال، شماری از آگاهان اقتصادی می‌گویند که با فرا رسیدن فصل سرما سطح نیازمندی زلزله‌زدگان افزایش خواهد یافت.

براساس برآورد این دفتر سازمان ملل، زمین‌لرزه‌ی هرات زندگی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داد و از آن جمله ۱۱۴ نفر نیازمند کمک‌های فوری تشخیص داده شده‌اند. این دفتر افزوده که براساس ارزیابی تصاویر ماهواره‌ای ۵۱۳ روستا در این زمین‌لرزه‌ها آسیب دیده‌است. به گزارش این دفتر، در پی زمین‌لرزه‌های اخیر زندگی ۴۳ هزار و ۴۰۰ نفر در شش ولسوالی به‌صورت مستقیم تحت تاثیر قرار گرفته‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv