در ادامۀ واکنش‌ها به اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان، کمیشنری عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در خبر‌نامه‌ای خواهان توقف اخراج مهاجران افغانستان از سوی پاکستان شده و از پناه‌جویان ثبت‌‌شده خواست که اگر با آزار پولیس پاکستان مواجه شدند، به وکلای مدافع این سازمان رجوع کنند. حکومت پاکستان با تعیین ضرب‌‌الاجل تا پایان ماه […]

در ادامۀ واکنش‌ها به اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان، کمیشنری عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در خبر‌نامه‌ای خواهان توقف اخراج مهاجران افغانستان از سوی پاکستان شده و از پناه‌جویان ثبت‌‌شده خواست که اگر با آزار پولیس پاکستان مواجه شدند، به وکلای مدافع این سازمان رجوع کنند.

حکومت پاکستان با تعیین ضرب‌‌الاجل تا پایان ماه اکتوبر به مهاجران افغانستان بدون مدارک اقامت، فرصت داده تا این کشور را ترک کنند، در غیر این صورت بازداشت و اخراج خواهند شد. کمیشنری عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در خبر‌نامه‌ای خواهان توقف اخراج مهاجران افغانستان از سوی پاکستان شد. این سازمان بازگشت اجباری مهاجران را خلاف قوانین بین‌المللی‌ خوانده و گفته که این روند باید داوطلبانه صورت گیرد. این سازمان هم‌چنان از پناه‌جویان ثبت‌شده خواست که اگر با آزار پولیس پاکستان مواجه شدند، به وکلای مدافع این سازمان رجوع کنند.

از سوی‌ هم، شماری از فعالان حقوق مهاجران با ابراز نگرانی از وضعیت بد مهاجران در پاکستان، برخورد حکومت این کشور با مهاجران افغانستان را ناعادلانه و خلاف اصول و قوانین بشری خواندند. آنان هم‌چنان می‌گویند که مقام‌های حکومت سرپرست باید از راه دیپلماتیک به این مساله پایان دهند.

این در حالی‌است که کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل و سازمان بین‌المللی مهاجرت به‌تازگی در گزارشی اعلام کرد که از زمان اعلام ضرب‌‌الاجل، تعداد شهروندان افغانستان که پاکستان را ترک کردند، نزدیک به ۶۰ هزار تن رسیده‌است. طبق این گزارش ۷۸ درصد از افرادی که به افغانستان بازگشته‌ اند، ترس از بازداشت را دلیل ترک پاکستان عنوان کرده‌‌اند.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv